• SuzR

Oren hud, helt plötsligt - vad göra?

låter som om du kanske behöver en portömning eller ansiktsbehandling? Jag fick också hjälp av min hudterapeut som visade mig bättre grejer än l'oreal (förlåt..) men när man blir äldre så krävs det bättre prylar. Du säger att du inte använder krämer, menar du vanliga ansiktskrämer? Det kan vara så att din hy är uttorkad och du behöver fukt, en massa fukt..därav finnarna (nu gissar jag) men det kan också vara något du äter, typ ost eller röda grönsaker kan orsaka finnar har jag hört. Kan du, så lägg lite pengar på riktiga hudvårdsprylar - jag har alltid vart skeptiskt men till och med min sambo som tycker jag slösar för mycket på skönhetsprodukter säger att det är stor skillnad på min hy, den har fått mer lyster och jag har sällan finnar.

• SuzR

det kanske är det  som är problemet - att du inte använder krämer. En mask lite då och då gör susen - jag har en scrub (fast den är 'len' utan korn i) som jag kör var tredje dag.
    jag kan verkligen rekommendera nimue om det finns i din stad. Du kan ju prova lite olika produkter tills du hittar nåt som passar dig
    Har en kompis som använder MD och hon är jättenöjd!

• SuzR
    Agamemnon skrev 2010-07-09 11:45:01 följande:
    Ja, men de vill ju sälja sina krämer också och jag är så fruktansvärt misstänksam när det kommer till sånt jag inte vet något om. Nej, men jo, jag ska gå till en hudterapeut efter semestern och innan dess ska jag testa några kvalitetsgrejer och se om de gör skillnad. Hittade precis något som heter Phyris och som ska vara bra. Vilken hiskelig djungel! Det blir nog "ole, dole, doff" till slut.
    apoteket och åhlens är inte lika bra, du borde pröva special produkter som inte finns i vanliga affärer. Klart att dom vill sälja dom med, men det är iaf bra grejer..och jag har provat allt från budget till dyrt och det är dom dyra men bättre som passar på mig iaf.
Svar på tråden Oren hud, helt plötsligt - vad göra?