• fipa2

när är man mullig?

jag är 165cm lång och 56kilo tung. och jag tycker jag är tjock när jag ser mig i spegeln. skulle jag gå upp 5 kilo vore jag ett jävla äckligt fetto. när man är kort ser man genast fet ut bara man gå upp ett kilo.

däremot kan man vara 170/65 och ändå vara smal.

man kan också vara 180/55 och se fullständigt frisk och välmående ut, och inte alls spinkig.

generellt skulle jag säga att 70-80 kilo på en normallängd kvinna är tjock.
    100 kilo uppåt är fet

mullig är bara en synonym för fet tycker jag egentligen.

och jag vet, man kan inte stirra sig blind på BMI, så såna kommentarer behöver jag inte, men det är ändå ett relativt bra sätt att komma fram till vare sig nån är tjock eller smal.

• fipa2

min syster är 155/42 och hon har jätte fin kropp

• fipa2

nä dino jag sa att jag själv vore ett jävla fetto om jag gick upp 5 kilo... det är så individuellt

• fipa2

omkring 170 skulle jag säga.

• fipa2

ursul, nu ska jag vara helt ärlig:

om jag såg ut så så skulle jag känna mig tjock och ful.

men när jag är åskådare och ser den bilden, då tycker jag du ser helt normal ut, förutom att du har ganska feta lår och lite degig mage, men överlag tycker jag du har ett helt normalt utseende, mer åt det smala hållet än åt det tjocka, men absolut inte pinnsmal.

• fipa2

men du kanske tycker det är bättre att ljuga?

• fipa2

min mage är också lite degig och jag har inte ens nån gammal graviditet att skylla på

• fipa2

ursäkta men hur lät jag nedlåtande? jag sa att om jag själv såg ut så skulle jag känna mig fet och äcklig, för jag är mycket mer kritisk mot hur jag själv ser ut. jag mår illa av att se mig med degig mage eller dallriga lår, trots att jag inte väger för mycket.

• fipa2

säg det ursul, jag väger 56 kilo men inte fan har jag så fasta och snygga lår som jag skulle vilja ha eller de är ju inte helt dallriga men innerlåren är ju bara fett känns det som. döremot har jag ganska liten överkropp

Svar på tråden när är man mullig?