• ursul

när är man mullig?

jag brukar också säga att jag är tjock, fast egentligen ser jag mig som mullig men alla andra reagerar så starkt då de får veta vad jag väger och ser på mig med andra ögon, äckligt tycker jag. Jag har iaf mindre mått än dig men väger 78 kg till mina 175 cm

• ursul

Anabak: Ja fast Rooy ser ju inte så tjock ut längre, han är nog mullig i mina ögon...

• ursul

Man behöver väl inte vara överviktig för att vara mullig eller?

• ursul

Nej, BMI över 25-30 är tjock, det är skillnad där. Sen fins ju den där regeln om magmåttet, jag hade 73 cm nu när jag mätte midjan så då räknas jag ju inte som tjock, men mullig kan jag ju fortfarande vara eller? För jag är som sagt päronformad

• ursul

legewiel: så overweight betyder mullig för din del eller? FÖr min del betyder det tjock. Det jag menade var att det är skillnad på tjock och mullig.

Sen finns det även en annan aspekt att ta hänsyn till förrutom muskelmassa, nämligen benmassa, alla har inte lika stor benmassa och det är yttreliggare en anledning till att BMI endast är generell och inte vetenskapligt vedertagen

• ursul

seroc: Du är troligtvis mullig i mina ögon, trots att du är normalviktig. Inget ont menat

• ursul

Dino: Det är sant, men jag tycker att man kan vara mullig utan att vara överviktig, det är det jag menade. *sorry*

• ursul

fipa2: Hur lång är en normallång kvinna enligt dig?

• ursul

Fipa2: Undrar om det fortfarande ligger på 167 cm som när jag var liten...

Så jag på 175 cm får alltså väga 70-80 kg utan att vara tjock? Jag har en bild på när jag badar med Tyra i mitt bildgalleri, tycker du att jag är tjock på den bilden? (sida två tror jag)

• ursul

fipa2: Jo, det är inte ens en månad efter förlossningen så magen är jag inte direkt missnöjd med, låren, ja inte fasen är de läckra, men jag kan knäcka nötter med dem så vad gör det Och då fotografiet togs vägde jag 85 kg

• ursul

lola: Ingen fara jag frågade och fick svar, jag är glad att fipa2 var ärlig istället för att ljuga

• ursul

fipa: Hur kan man ha dallriga lår (vilket mina inte är, men de är fyllda av bristningar) och degig mage utan att väga för mycket?

• ursul

giz: Mina är så breda som de är

• ursul

gosmamma: Klanka inte ner på ditt utseende nu, var glad för att du är underviktig istället , för det är ju vikten alla verkar gå på och inte hur man ser ut. Skulle nästan vilja väga 65 kg igen bara för att, men så minns jag hur jag frös och inte fasen hjälpte det att ha fyra tjocka tröjor på sig heller

• ursul

Tindrande: Tack!

Jag är som sagt en som som går upp under amning så på detta foto (ca 1 månad efter sonens födelse väger jag lika mycket som jag max vägde som gravid (var tillbaka på startvikten en vecka efter förlossningen)
    Och eftersom alla tyckte det var roligt att titta på min bild har jag lagt intvå till från samma tillfälle.

Jag bjuder på mig själv och dessa bilder eftersom jag tycker att det är intressant att koppla utseende och vikt, jag är inte nöjd med mig själv på dessa fotografier, men ser jag på mig själv som om den på fotografiet är någon annan så tycker inte jag att personen på fotografierna är tjock, mullig ja, men inte tjock.

• ursul

kela: Jag är smal då jag väger 70 kg och jag är ju 175 cm så det är säkert du också. Jag tycker som sagt fortfarande inte att jag är tjock på mina badbilder där jag väger 85 kg

Svar på tråden när är man mullig?