Lola Jämtland:
Mjo, det är ju det där med var på kroppen saker hamnar... Jag har grymt tjocka ben t.ex,(fotboll och ridning sätter sina spår) och en välstoppad rumpa, men ser nästan mager ut runt nyckelben/hals, sådär (så när jag vägde 84 brukade folk gissa på 70-trakten eftersom de mest såg det översta av mig, liksom)...
Men pinnsmal kan man sannerligen inte säga, i alla fall i min hjärna innebär det en definitiv tendens till att man saknar former.
Så, det där med mullig/tjock/fet-distinktionerna, i mina ögon, beror mycket på vilket intryck man ger. Eller, ja, "fet" skulle jag nog bara använda för att beskriva någon som är _kraftigt_ överviktig. Sådär så att man tänker "Ajajaj, de där knäna håller inte länge till", typ. "Tjock" skulle jag nog inte tänka förrän man har svårt att platsa t.ex. i en vanlig buss- eller biografstol. Fast å andra sidan, om en sådan person ser frisk, glad, pigg ut och rör sig utan problem och har bra kondition, så minskar "tjock"-intrycket...
Och mullig kan vara alltifrån bara att en del av en är lite tjock upp till att det börjar se lite ohälsosamt ut. Allt beror på intrycken man får av personen som helhet.