Inlägg från: Myrbäret |Visa alla inlägg
  • Myrbäret

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Hur tänker man när man vill att ens barn ska ha en bra relation med den som förstört deras liv och krossat deras trygghet?

• Myrbäret
    Här och nu skrev 2010-07-09 14:40:59 följande:
    Precis. Personen är sjuk o ska ha vård.
    Pedofili är ingen sjukdom, det är en läggning och därmed obotlig.

Enda botemedlet för dessa äckel är en kula i skallen enligt mig.
  • Myrbäret
    Här och nu skrev 2010-07-09 14:52:07 följande:
    Psykologi. En frisk person förgriper sig inte på barn och jag skulle säga åt mitt barn att pappa var sjuk.
    Och vem skulle må bra av det? Knappast barnen iallafall och det är deras välmående som borde gå först i ett sådant här läge.
    Här och nu skrev 2010-07-09 14:50:53 följande:
    Finns visst de som blivit botade. Det är delvis en läggning, men mest en störning. Man kan ha andra störningar än pedofili om man utsätter barn och de är mer botbara.
    Nej det finns inga som blivit botade, i princip alla som behandlats får återfall vilket inte är konstigt eftersom det som sagt är en läggning och inget annat. En störd och sjuk läggning.

Hade gärna sett att dödsstraff infördes för dessa eftersom det bara är slöseri med skattepengar att välja annan behandling.
  • Myrbäret
    Här och nu skrev 2010-07-09 14:53:20 följande:
    En olaglig läggning liksom nekrofili. Att HA läggningen är inte brottsligt, men att leva ut den är. Därför blir det både läggning o störning.
    Nekrofili skadar ingen eftersom det handlar om döda, det är inte ens jämförbart även om det också är riktigt sjukt.
  • Myrbäret
    Garderobshylla skrev 2010-07-09 15:05:00 följande:
    Det är inte så bara att anmäla någon som står en så nära. Givetvis anser jag att man borde, men man kan inte alltid förmå sig att göra saker även om de känns rätt.
    Anmäla är det minsta jag skulle göra.

Finns bara en sak som är värre än pedofiler och det är de som försvarar dem.

Lämnar tråden nu eftersom jag inte har lust att diskutera och bli irriterad på dessa äckel som inte är värda att få leva.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?