• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Philippa

Jag hade troligtvis dödat honom och VÄGRAT låta honom träffa barnet igen!

• Philippa

Fascinerande att du vill att de ska ha en relation........stackars barn.....

• Här och nu
    Philippa skrev 2010-07-09 13:02:03 följande:
    Jag hade troligtvis dödat honom och VÄGRAT låta honom träffa barnet igen!
    Hade du dödat honom skulle du hamnat i fängelse o ert barn hade inte haft nån förälder alls.
  • Här och nu
    Philippa skrev 2010-07-09 13:02:46 följande:
    Fascinerande att du vill att de ska ha en relation........stackars barn.....
    Det är vad som rekommenderas. Jag vet inte säkert hur jag skulle göra. Nu är det ju så att de som förgriper sig på barn har en störning och om min partner fick hjälp och mitt barn ville träffa sin pappa, skulle jag testa med övervakat umgänge.
  • Isprinsessan och grodprinsen

Han hade blivigt bortplockad på en gång och jag hade gjort allt i min makt att han  aldrig skulle få träffa sina barn mer.

Känner en hel del som har blivigt förgripen sexuellt och det finns ingen av dom som vill träffa sin förgripare igen. Förstår inte varför man skulle bli tvingad till det under några omständigheter bara för att det är ens pappa.

• SunnyBunny

En relation? Är du galen!!!!! Jag skulle döda honom om och om igen i mitt huvud, och aldrig nånsin låta ett sånt kräk i närheten av mig eller mitt barn! I den stund finns inget som heter pappa!

• Garderobshylla

Jag skulle ha god lust att göra honom mycket illa men hämnd tjänar sällan mycket till.

Jag ahde troligen anmält, och försökt på alla sätt och vis att han och barnen fick vård. Mne jag hade verkligen inte velat att de skulle behövas ses nånsin igen. Det finns bättre vuxna förebilder än så.

• Här och nu
    Garderobshylla skrev 2010-07-09 13:07:43 följande:
    Jag skulle ha god lust att göra honom mycket illa men hämnd tjänar sällan mycket till.

Jag ahde troligen anmält, och försökt på alla sätt och vis att han och barnen fick vård. Mne jag hade verkligen inte velat att de skulle behövas ses nånsin igen. Det finns bättre vuxna förebilder än så.
    Troligen anmält? Varför skulle man INTE?
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 13:07:08 följande:
    En relation? Är du galen!!!!! Jag skulle döda honom om och om igen i mitt huvud, och aldrig nånsin låta ett sånt kräk i närheten av mig eller mitt barn! I den stund finns inget som heter pappa!
    Jag skulle inte heller vilja att de träffades egentligen, men barnet har rätt att lära känna sin pappa om det vill.
  • Envis

Utnyttjades som barn, dock inte av bio.pappa, bodde i familjehem.

Jag och de andra barnen hade bott där i 10 år när allt uppdagades. Jag kallade kvinnan i familjen för mamma. Hon valde att inte tro på mig och bor fortfarande med mannen ifråga. Har träffat henne en gång, några år efter allt detta hände. Hon sa då att det känns som att vi (alla barnen) har dött i en bilolycka eller något. Vi finns inte mer för henne.

För mig var inte det familjehemspappan gjorde det värsta -utan sveket från kvinnan som jag såg som min mamma.

Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?