Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Här och nu
    Philippa skrev 2010-07-09 13:02:03 följande:
    Jag hade troligtvis dödat honom och VÄGRAT låta honom träffa barnet igen!
    Hade du dödat honom skulle du hamnat i fängelse o ert barn hade inte haft nån förälder alls.
  • Här och nu
    Philippa skrev 2010-07-09 13:02:46 följande:
    Fascinerande att du vill att de ska ha en relation........stackars barn.....
    Det är vad som rekommenderas. Jag vet inte säkert hur jag skulle göra. Nu är det ju så att de som förgriper sig på barn har en störning och om min partner fick hjälp och mitt barn ville träffa sin pappa, skulle jag testa med övervakat umgänge.
  • Här och nu
    Garderobshylla skrev 2010-07-09 13:07:43 följande:
    Jag skulle ha god lust att göra honom mycket illa men hämnd tjänar sällan mycket till.

Jag ahde troligen anmält, och försökt på alla sätt och vis att han och barnen fick vård. Mne jag hade verkligen inte velat att de skulle behövas ses nånsin igen. Det finns bättre vuxna förebilder än så.
    Troligen anmält? Varför skulle man INTE?
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 13:07:08 följande:
    En relation? Är du galen!!!!! Jag skulle döda honom om och om igen i mitt huvud, och aldrig nånsin låta ett sånt kräk i närheten av mig eller mitt barn! I den stund finns inget som heter pappa!
    Jag skulle inte heller vilja att de träffades egentligen, men barnet har rätt att lära känna sin pappa om det vill.
  • Här och nu
    Envis skrev 2010-07-09 13:12:27 följande:

Utnyttjades som barn, dock inte av bio.pappa, bodde i familjehem.

Jag och de andra barnen hade bott där i 10 år när allt uppdagades. Jag kallade kvinnan i familjen för mamma. Hon valde att inte tro på mig och bor fortfarande med mannen ifråga. Har träffat henne en gång, några år efter allt detta hände. Hon sa då att det känns som att vi (alla barnen) har dött i en bilolycka eller något. Vi finns inte mer för henne.

För mig var inte det familjehemspappan gjorde det värsta -utan sveket från kvinnan som jag såg som min mamma.

Blev mannen fälld?
  • Här och nu
    längtan09 skrev 2010-07-09 13:31:56 följande:
    Skulle ta mitt pick och pack, dra långt bort, ringa polisen och sen aldrig mer se honom i hela mitt liv.

Självklart ska barn ha kontakt med sin pappa, men den dagen man förgriper sig på sitt barn har man gått från förälder till förgripare. Och man ska inte behöva ha kontakt med sin förgripare.

däremot skulle jag göra allt i min makt för att inte göra något dumt mot sambon då det kan sätta mig i fängelse och ett utsatt barn behöver inte ha den enda den kan lita på i fängelse. Hur skulle det se ut egentligen?

"Min pappa förgrep sig på mig, mamma dödade honom så jag fick flytta till mormor"
    Nej, enligt lagen får man inte hindra ett barn att träffa den förälder som förgripit sig på den, ifall barnet vill. Tror inte ens man får hindra, även om barnet inte vill, men pappan. Nu pratar jag för egen del om ifall mitt barn skulle vilja. Sen har man som sagt en sjukdom om man förgriper sig på barn. Blir man frisk anser jag att man ska få mer övervakat umgänge.
  • Här och nu
    Envis skrev 2010-07-09 13:30:02 följande:
    Dessvärre inte. Han nekade till anklagelserna, men kom med en motversion som innehöll handlingar som även dem kan betraktas som övergrepp.

Hela utredning är tyvärr ett stort skämt. En man som själv stått åtalad för att ha sålt grova (vålds)porrfilmer användes som referensperson.

Försvararen var utesluten ur advokatsamfundet för sina fula metoder.

Man hade också sett till att en vittnespsykolog (som tydligen figurerat i många liknande ärenden.......) hade skrivit ett mycket förnedrande utlåtande om "hur jag var som person". problemet var bara att jag aldrig träffat eller talat med psykologen ifråga. Ringde han ett antal år senare, utan att berätta vem jag var. Frågade om han ALLTID träffade dem han skrev utlåtanden om. Han mer eller mindre dumförklarade mig, och sa att han naturligtvis gjorde det! "Annars kan man ju inte skriva ett utlåtande om någon"...
    Fruktansvärt är ordet!
  • Här och nu
    konstruktioner skrev 2010-07-09 13:43:59 följande:
    Jag hade anmält och kickat ut honom. Om barnet är litet hade jag gjort allt för att han/hon inte skulle träffa pappan förrän hon är nog gammal att bestämma det själv.
    Om barnet vill träffa pappan kan det som sagt ske under övervakning.
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 13:16:45 följande:
    Nej. Jag skulle göra allt i min makt att hon aldrig fick träffa sin pappa igen, varken hon vill eller inte. Efter 18 har jag inget och säga till om, men innan hade jag kämpat med näbbar och klor att de aldrig sågs mera och helst skulle han raderas totalt ur hennes liv. Jag har sett den här skiten på nära håll, och jag har inga sympatier att det skulle vara nån sjukdom bla bla bla.. Det är så hemskt så man anar inte och kan förstöra en människas liv totalt!
    Jag har själv blivit utnyttjad.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?