Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Envis skrev 2010-07-09 13:30:02 följande:
    Dessvärre inte. Han nekade till anklagelserna, men kom med en motversion som innehöll handlingar som även dem kan betraktas som övergrepp.

Hela utredning är tyvärr ett stort skämt. En man som själv stått åtalad för att ha sålt grova (vålds)porrfilmer användes som referensperson.

Försvararen var utesluten ur advokatsamfundet för sina fula metoder.

Man hade också sett till att en vittnespsykolog (som tydligen figurerat i många liknande ärenden.......) hade skrivit ett mycket förnedrande utlåtande om "hur jag var som person". problemet var bara att jag aldrig träffat eller talat med psykologen ifråga. Ringde han ett antal år senare, utan att berätta vem jag var. Frågade om han ALLTID träffade dem han skrev utlåtanden om. Han mer eller mindre dumförklarade mig, och sa att han naturligtvis gjorde det! "Annars kan man ju inte skriva ett utlåtande om någon"...
    Detta låter som en riktigt "sjuk" film......

Så jävla tragiskt. Känner du aldrig att du idag som vuxen skulle vilja ta upp detta igen.
    Mina hjärtan Julia Albin Bebis Bf 100729
  • Förväntansfull0406

Jag läste precis en sån här historia i en tidning, var nog en damblaska men i vilket fall....

Övergreppen på två barn i skolåldern uppdagades, det var barnen själva som berättade för kurator o sköterska på skolan. 

Fadern och modern kallades till möte. Pappan nekade såklart.

Mamman flyttade ifrån pappan med döttrarna men valde att inte anmäla honom, för om hon gjorde en anmälan skulle barnen "bli uthängda" och de skulle då behöva skämmas, och hon hade inte berättat om övergreppen för någon annan heller, för det skulle hållas inom familjen, just för att slippa skammen.....

Alltså hur i helvete tänker man som mamma??? Tänker man alls?

För att svara på Ts. Jag skulle tagot mina barn o flyttat långt som fan bort, och sedan gjort en anmälan.... Aldrig mer skulle jag vilja utsätta barnen för denna sjuka människa.

• Förväntansfull0406
    Här och nu skrev 2010-07-09 16:06:22 följande:
    Den mamman skulle straffas lika hårt.
    Ja verkligen! nu kommer barnen få träffa sin pappa lite här o var i samhället...... Otroligt, och dessutom gå ut i en tidning och skriva om det.
  • Förväntansfull0406
    Smulan No1 skrev 2010-07-09 20:24:01 följande:
    Dom placerar inte sexbrottslingar ihop med andra interner pga risken är ganska hög att dom antagligen slog ihjäl dom, eller kastrera dom eller gjorde nåt liknande. Synd nog.
    Min mans styvfar gjorde, han är dömd för sexuella övergrepp på barn.

Och min mans mamma passade då på att fria till honom i fängelset med............
  • Förväntansfull0406
    Smulan No1 skrev 2010-07-09 20:49:53 följande:
    Hur tänkte hon?
    ja du..... hon är väl inte helt "hundra" om man säger så.
  • Förväntansfull0406
    Grodan1972 skrev 2010-07-09 20:52:12 följande:
    Skitsvårt läge!!! Är själv "drabbad" men inte av pappa utan av en vän till familjen som satt barnvakt. Jag berättade det för mina föräldrar, då var jag 4 år, de trodde mig inte inte helt, förödande för min självkänsla. De ville inte heller utsätta vännerna för ifrågasättandet.
    Rent spontant om jag skulle komma på min man med dylikt skulle jag vilja slå ihjäl honom! Kanske skulle jag göra det. Men håller oxå med flera andra om att då skulle barnet mista båda sina föräldrar. Så troligen skulle jag slåss som en tigrinna för att skipa rättvisa för mitt barn på annat sätt och försöka finnas där för att hjälpa och stödja i arbetet att gå vidare.

Kan för övrigt tillägga att jag idag fortfarande försöker hålla koll på vad min "förövare" sysslar med. Speciellt med tanke på att han har egna barn... hua... jag har legat sömnlös mååååånga nätter för deras skull... Vet dock inte så mycket då han bor långt borta men så fort det sker våldtäkter etc på barn där han bor ringer jag till polisen och lämna den information om honom som jag har. Är han fortfarande verksam så kommer det en dag att straffa sig...
    Blev han aldrig anmäld?? dömd?? Förvånad Men gud! tänk hans barn.....
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?