Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Umm Elias skrev 2010-07-09 18:21:20 följande:
    Jag har så svårt att förstå ts, vad är egentligen frågan?
    Vad är svårt att förstå? Jag tolkar det iallafall som att hon undrar vad du hade gjort om din parter förgrep sig på ert barn.

Jag hade lämnat och anmält. En sån man ska inte vara ute i samhället bland barn och kan jag förhindra det så hade jag gjort det. Hade mina barn självmant valt att träffa honom när dom är äldre är det okej.
  • MalinEddie
    Umm Elias skrev 2010-07-09 18:39:17 följande:
    Språket ts skriver på är för mig obegripligt. Hade det varit såsom du skriver hade hon väl kunnat skriva så.

Om min partner förgrep sig på mitt/vårt barn hade jag förmodligen slagit ihjäl personen men så får man inte skriva eller tänka här på fl så jag hade anmält och lämnat. Hade det varit ett annat barn hade jag gjort samma sak.
    Okej, jag tycker inte hon är så svår att förstå men vi är alla olika.'
    Jag tror många tänker att de hade slagit ihjäl personen i fråga. Inget konstigt med det. Jag tror dock att personen lider mer om han eller hon blir bespottad på i fängelset. Jag ser hellre än långsam hämnd för den som gör mitt barn illa.
  • MalinEddie

Sen är det väl ganska dumt att döda personen eftersom barnet då förlorar båda sina föräldrar tänker jág.

• MalinEddie
    Free Spirit skrev 2010-07-09 18:57:47 följande:
    Eksakt hva jeg har forsøkt å få frem
    Ja, det är ju en ganska "fin" tanke att man skulle döda personen men hur skulle det gynna barnen när mamma hamnar i fängelse?
  • MalinEddie
    Umm Elias skrev 2010-07-09 19:43:07 följande:
    bespottad på? Idioterna sitter i sexbunkern (jja deras plats kallas så) tillsammans med andra sexbrottlingar och en del kvinnomisshandlare. Där sitter de och rangordnar varandra, skryter och har det allmänt gott. Tack och lov ligger pedofiler rätt lågt ner i deras sk. rang men de sitter gärna och skryter och pratar om sina erövringar. Långsam hämnd är det inte om de får fängelsestraff här i landet. Däremot blir det en långsam och plågsam process för offret på utsidan.
    Okej. Jag ska inte ljuga. Jag är inte speciellt insatt. Trodde dock att sexbrottslingar blev ganska mobbade i fängelset av andra interner. Att döda honom hade dock inte varit ett alternativ här, jag vil att mina barn ska ha sin mamma hos sig.
  • MalinEddie

Jag undrar hur ni som skulle dödat personen känner inför att barnet då skulle mista både sin mamma och pappa? Det är ju ganska stor sannolikhet att man hamnar i fängelse om man mördar nån.

• MalinEddie
    Smulan No1 skrev 2010-07-09 20:28:44 följande:
    Hur tror du barnet känner sig efter sexuella övergrepp?
    Vad har det med frågan att göra? Självklart mår barnet skit men inte bättre om mamma hamnar i fängelse! Det rätta är väl om mannen hamnar där!
  • MalinEddie
    Umm Elias skrev 2010-07-09 20:28:43 följande:
    Inte särskilt länge eftersom vi bor i Sverige, man kan ju även hävda självförsvar och komma undan med mkt kortare tid.

Jag hade dock hellre suttit 15 år i fängelse än att låta den som skadat mitt barn för livet komma ut i frihet efter något år.
    Då är vi olika. Jag ser helst att någon av mina barns föräldrar tar hand om dom även om det "bara" gäller två år.
  • MalinEddie
    Umm Elias skrev 2010-07-09 20:32:53 följande:
    ja om han hade fått ett ordentligt straff så hade det varit det rätta men nu bor vi i ett land där det ska daltas med pedofiler, sexbrottslingar, mördare och annat avskum så de enda som straffas här är offrena själva. Kommer du ihåg äcklet som våldtog 2 små barn, han fick 2 månader i fängelse för att han var så gammal till ålder. Vad är det för förbannat straff?!?! Det är ett HÅN mot offren, våra straff är rejäla hån mot dem som blir utsatta för brott.
    Det håller jag absolut med om! Minns dock inte att jag läst om det fall du tar upp.
  • MalinEddie
    Umm Elias skrev 2010-07-09 20:33:55 följande:
    Så du ser hellre att den som förgripit sig på dem är ute o kan fortsätta våldta barn efter några månader eller ngt år än att du straffar den som förstört dina barns liv?
    I mina drömmar kommer personen aldrig ut:) Jag är dåligt insatt men jag hoppas att man följer upp dessa människor? Att döda finns bara inte i min värld i denna situation även om det är lockade. Det känns som det skulle vara ett dubbelt svek för barnen om vi båda lämnade dom under samma period. Jag förstår dock vad du försöker säga och jag ska fundera lite..
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?