Inlägg från: BamBam |Visa alla inlägg
  • BamBam

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Jag skulle se till att fanskapet åkte ut och förhoppningsvis in i fängelse. Skulle inte låta honom komma i närheten av sitt barn mer.

Undrar om du Ts skulle vilja ha umgänge med någon som förgripit sig på dig?

Love me or Hate me. Either way i´m still on your mind.
  • BamBam
    Här och nu skrev 2010-07-10 15:08:22 följande:
    Nej, egentligen inte. Men sa mitt barn att det VILLE, skulle jag ordna det under säkra former.
    Okej.
    Reagerade på att du skrev att DU vill att dina barn skulle ha en bra relation med pappan trots övergrepp.
  • BamBam
    Här och nu skrev 2010-07-10 15:31:53 följande:
    Givetvis förutsatt att barnet vill och att jag inte är tvungen att låta pappan träffa barnet mot dess vilja.
    Okej.
  • BamBam

Jag har väldigt svårt att tro att ett barn som blivit sexuellt uttnyttjat någonsin vill träffa personen som gjort detta.
    Oavsett om det är en förälder eller nån annan. Och jag hoppas verkligen att lagen stödjer detta!

Som Isanje skriver, ingen skulle tvinga en våldtagen kvinna till att fika med mannen som våldtog henne.

• BamBam
    Rödnäbba skrev 2010-07-10 19:28:18 följande:
    så du skulle ta risken att förlora vårdnaden?

Och hur skulle det gå till rent praktiskt? Skulle du inte lämna barnet till förskolan? Hur skulle du hindra pappan att hämta barnet där? Och vad innebär "kämpa som en tok"...?
    Om barnet berättar om övergrepp, och det blir en polissak så tror jag inte att pappan får ha nåt umgänge under den tiden.
  • BamBam
    Rödnäbba skrev 2010-07-10 19:35:25 följande:
    Jo, en polisanmälan hindrar inte pappan att träffa barnet.
    Där har du nog fel.
  • BamBam
    Rödnäbba skrev 2010-07-10 19:39:37 följande:
    Nej, där har jag nog rätt
    Som sagt, jag vet inte exakt hur lagen ser ut i det fallet. Men varenda människa med huvudet i behåll skulle hålla sitt barn undan en sådan "människa".
  • BamBam
    Här och nu skrev 2010-07-10 20:09:39 följande:
    Om inte barnet längtade efter sin pappa. Då skulle jag höra med barnexpertis om det var lämpligt.
    Jag är rätt så övertygad om att ett barn inte skulle vilja träffa nån som skadat det så.  Bara för att man är förälder så betyder inte det att man kan göra vadsomhelst och ändå bli "längtad" efter.
  • BamBam
    Här och nu skrev 2010-07-10 20:16:15 följande:
    Även barn som blivit halvt ihjälslagna brukar vilja vara med sina föräldrar.

Är det nåt du förespråkar eller? Att barn ska vilja vara hos sina föräldrar oavsett?

• BamBam
    Här och nu skrev 2010-07-10 20:20:56 följande:
    Barn vill det de vill.
    Då är det din förbannade plikt som vuxen att se till vad som är bäst!  Och det är definitivt inte att umgås med en pedofil.
  • BamBam
    Här och nu skrev 2010-07-10 22:06:19 följande:
    Nej, du får inte nita honom. Då blir du inspärrad du med.
    Nä, det blir hon inte alls.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?