Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Myrbäret skrev 2010-07-09 14:58:57 följande:
    Nekrofili skadar ingen eftersom det handlar om döda, det är inte ens jämförbart även om det också är riktigt sjukt.
    Det skadar de anhöriga och griftefriden.
  • Här och nu
    Halvblod skrev 2010-07-09 14:56:16 följande:
    Jag hade gjort allt för att han inte skulle få träffa barnen. När de sen är så gamla att de förstår vad som verkligen har hänt så får barnen själv bestämma vilken relation de vill ha med pappa.

Jag hade dock aldrig velat träffa honom igen för mina barn har ingen nytta av en mamma som sitter i fängelse medan pappa är sjuk i huvudet.
    Hamnar du i finkan för att du träffar honom?
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 15:03:47 följande:
    Inte om man är smart och gör det snyggt!
    Hur skulle du göra det smart? Rycka upp barnet med rötterna? Skulle nog skada mer än övervakat umgänge.
  • Här och nu
    Garderobshylla skrev 2010-07-09 15:05:00 följande:
    Det är inte så bara att anmäla någon som står en så nära. Givetvis anser jag att man borde, men man kan inte alltid förmå sig att göra saker även om de känns rätt.
    Jo, ens barn måste sättas i första rummet. Jag hade mer än gärna anmält äcklet som tafsade på mig, trots att han var släktens gud s a s. Gjorde inte pga. det inte kändes lönt. Inte pga. jag var rädd för konsekvenser.
  • Här och nu
    Myrbäret skrev 2010-07-09 15:11:32 följande:
    Anmäla är det minsta jag skulle göra.

Finns bara en sak som är värre än pedofiler och det är de som försvarar dem.

Lämnar tråden nu eftersom jag inte har lust att diskutera och bli irriterad på dessa äckel som inte är värda att få leva.
    Sjuka människor äger också rät att få leva. När man vill mörda sjuka är man inte bättre själv. Jag försvarar inte handlingen, men fördömer inte sjukas rätt att leva.
  • Här och nu
    Myrbäret skrev 2010-07-09 15:11:32 följande:
    Anmäla är det minsta jag skulle göra.

Finns bara en sak som är värre än pedofiler och det är de som försvarar dem.

Lämnar tråden nu eftersom jag inte har lust att diskutera och bli irriterad på dessa äckel som inte är värda att få leva.
    Jag har själv varit utsatt och önskade den personen både vård och straff.
  • Här och nu
    Faile skrev 2010-07-09 15:12:45 följande:
    Klart man måste anmäla, något jag även gjort själv.
    För det första hamnar personen i straffregistret och är därmed förhindrad att arbeta med barn i framtiden, och för det andra så leder straff ofta automatiskt till vård. Inte för att jag tror det hjälper, men då har man iaf försökt istället för att göra ingenting.
    Kan man verkligen leva med sig själv, om även ett annat barn blir utsatt för att man själv inte hade råg i ryggen?
    Men inte tillräckligt specificerad vård.
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 15:21:37 följande:
    Det är ingen som sagt rakt ut att de skulle mörda? Men i tanken mal säkert dem tankarna på de flesta! Skillnad på tanke och handling! I Sverige har vi skit lagar för sånt här! Milda straff och inte tillräckligt med resurser inom vård. Man blir så trött när man ser pedofiler som får en dom, sen  kliver dem ut från fängelserna 3 månader senare och vips sitter vid lekparkena igen!, eller ens får ett straff då det är brist på bevis! Det är där lagen måste ändras! Mera vård, hårdare straff!

Ibland känns det som människor är inte värda ett skit för lagen.
    En åtminstone har sagt det. Mer vård i första hand, så ser vi hur långt det räcker. Övervakare vid frisläppandet vore en idé.
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 15:30:46 följande:
    Ja såklart dem ska ha vård? Jag har inte sagt nåt annat. Tyvärr har vi inte dödsstraff i Sverige!

Men vård behövs FÖR att andra barn inte ska råka illa ut! För hur mycket än jag skulle vägra och ta tillbaka min partner som min sambo eller som pappa till mitt barn kommer han säkert gå vidare till slut i sitt liv! Men hos mig har han bränt ALLT! Och sitt barn får han aldrig se mer!
    Varför ska vi ha dödsstraff för att nån är sjuk? Ska vi avrätta de som har cancer, hjärtfel osv okså? Det är inte vi som avgör om barnet ska träffas sin andra förälder igen.
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 15:42:08 följande:
    Folk med cancer går inte omkring och förgriper sig på barn??? Ärligt har jag ingen aning om vad vi ska göra med de här kräken, vad som är bäst! Hjälper vård ens?

Det enda jag vet är att hos mig får man inge andar chans! Men nåt måste göras med de kräken som fortfarande går omkring i vårat samhälle! Och vad det skulle vara vet inte jag.
    De är inte kräk utan sjukdomen leder till en hemsk handling.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?