Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

La Lola skrev 2010-07-09 15:52:56 följande:
    Näpp.
    Det kan jag inte.
    Eller jag vill inte av hänsyn till barnet det gället.
    Varför kan du skriva det i kr då? För att du kan va anonym?
  • Här och nu
    Shadilly skrev 2010-07-09 16:01:02 följande:
    Fast är det verkligen så att de flesta pedofiler som begår övergrepp är så sjuka att de inte har kontroll över sina handlingar? Det är ganska få psykiskt sjuka öht som är så illa däran.
    Ja, att inte ha spärrar är psykisk sjukdom.
  • Här och nu
    Förväntansfull0406 skrev 2010-07-09 16:05:17 följande:
    Jag läste precis en sån här historia i en tidning, var nog en damblaska men i vilket fall....

Övergreppen på två barn i skolåldern uppdagades, det var barnen själva som berättade för kurator o sköterska på skolan. 

Fadern och modern kallades till möte. Pappan nekade såklart.

Mamman flyttade ifrån pappan med döttrarna men valde att inte anmäla honom, för om hon gjorde en anmälan skulle barnen "bli uthängda" och de skulle då behöva skämmas, och hon hade inte berättat om övergreppen för någon annan heller, för det skulle hållas inom familjen, just för att slippa skammen.....

Alltså hur i helvete tänker man som mamma??? Tänker man alls?

För att svara på Ts. Jag skulle tagot mina barn o flyttat långt som fan bort, och sedan gjort en anmälan.... Aldrig mer skulle jag vilja utsätta barnen för denna sjuka människa.
    Den mamman skulle straffas lika hårt.
  • Här och nu
    BlommyNess12 skrev 2010-07-09 16:08:13 följande:
    Jag vet inte vad som skulle hända, jag skulle förmodligen bryta ihop och tänka, hur har jag kunnat missa detta under alla dessa år? Sen skulle jag ta mitt barn, gå därifrån och polisanmäla, kontakta socialen, starta en vårdnads och umgängestvist där jag yrkar på ensam vårdnad och noll umgänge.

Detta är min rationella reaktion, i verkligheten skulle jag nog bli helt hysterisk, bryta ihop, ringa morsan och farsan och be dom hämta oss, och sen flytta dit och låta mamma och pappa hjälpa och stötta mig i kampen för mitt barn typ.
    Kan ju va så att man upptäcker det vid första tillfället och pedofiler är bra på att dölja övergrepp och skrämma offret till tystnad.
  • Här och nu
    Majakattan skrev 2010-07-09 16:08:07 följande:
    Då kan jag garantera att han hade sett sitt barn och mig för sista gången. Jag skulle "köpa" personer attt misshandla honom svårt. Det är en av de ytterst få saker jag kan tänka mig att mörda för.
    Att hyra misshandlare är också straffbart. Kan man tänka sig att mörda är man själv störd.
  • Här och nu
    Shadilly skrev 2010-07-09 16:15:05 följande:
    Det är faktiskt lite tröttsamt med den här typen av polarisering där man antingen måste ha en köttkvarn man vill köra alla peddon i eller ser dem som offer för sin egen sjukdom.

De flesta pedofiler oavsett om de begår övergrepp eller inte är inte utan kontroll över sitt liv. Tvärtom.
    Pedofiler som begår övergrepp har inga spärrar och därför ingen kontroll.
  • Här och nu
    Shadilly skrev 2010-07-09 16:24:21 följande:
    Om du vill torgföra det som en sanning vill jag att du backar upp det med något.

De få pedofiler som inte har några spärrar eller ingen kontroll finns redan i slutenvården, då de just inte har spärrar.

De flesta fall av övergrepp tyder ju på att den aktuella pedofilen valt offer, plats och övergrepp för att minimera risken för upptäckt. Självklart finns det kontroll, man väljer att göra ett övergrepp precis som alla andra typer av förövare gör.

Allt du uppnår med att utmåla pedofiler som offer för sina egna sjukdomar är att skapa någon märklig romantik kring dem, och det gagnar väl ingen annan än pedofiler som vill ha större möjligheter till övergrepp.
    Bara att läsa lite psykologi o tänka logiskt. Man kan välja offer, plats osv just pga. man inte har spärrar. Att önska en sjuk person vård är inte lika med att älska deras handlingar.
  • Här och nu
    Shadilly skrev 2010-07-09 17:16:24 följande:
    Jag har läst psykologi och mitt logiska tänkande är det inget fel på alls.

Men du har alltså inget att backa upp ditt uttalande med, utan det är bara din egen personliga åsikt?

Om man inte har spärrar kan man väl knappast välja? Det är ju spärren som hejdar dig från att ta första bästa presumtiva offer och istället vänta på det barn som passar dina syften bättre.

Du polariserar alldeles för mycket, det är inte svart eller vitt, dödsstraff eller total acceptans, järnjungfru eller vårdhem. Och det är tyvärr bara pedofiler som begår övergrepp som tjänar på att du tar ansvaret för övergreppen ifrån dem även om du säkert menar väl.
    Läs o tänk. Jag förklarar inte på barnnivå.
  • Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-07-09 18:45:42 följande:

barn har inte erfarenhet, mognad eller hjärna att ta ett sådant beslut själv. Det är du som förälder som måste sätta gränser. När barnet är vuxen nog att själv kunna ta ansvar för sina egna val, DÅ kan h*n välja att träffa sin pappa igen. Men tills dess så är det din uppgift som mamma att skydda ditt barn, även från sig själv om så krävs.

Jag skyddar det i så fall genom övervakat umgänge. Barn är förståndigare än vi tror. Ett övervakat umgänge skadar innebär inte fara för ett barn som längtar efter sin pappa.
  • Här och nu
    Umm Elias skrev 2010-07-09 18:21:20 följande:
    Jag har så svårt att förstå ts, vad är egentligen frågan?
    Det är bara att läsa.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?