Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Umm Elias skrev 2010-07-09 18:39:17 följande:
    Språket ts skriver på är för mig obegripligt. Hade det varit såsom du skriver hade hon väl kunnat skriva så.

Om min partner förgrep sig på mitt/vårt barn hade jag förmodligen slagit ihjäl personen men så får man inte skriva eller tänka här på fl så jag hade anmält och lämnat. Hade det varit ett annat barn hade jag gjort samma sak.
    Du får skriva vad du vill, men vill man döda personen är man inte bättre själv.
  • Här och nu
    Mariohn skrev 2010-07-10 01:57:00 följande:
    Svarar bara på TS. Jag kan inte svara på vad jag hade gjort för det strider mot FL.s regler. 
    Fast då är du inte bättre själv än det ditt ev. ex skulle göra.
  • Här och nu
    a75nnna skrev 2010-07-10 01:55:33 följande:
    oj, en rutschkana hade inte varit snabb nog om jag misstänkte något sådant. Exmakens (pappans) skugga hade istället synts genom hålet han hade gjort på vägen ut
    Och du hade hamnat i finkan.
  • Här och nu
    a75nnna skrev 2010-07-10 11:54:11 följande:
    Haha, värt det
    Då hade ert barn inte haft nån förälder alls.
  • Här och nu
    BamBam skrev 2010-07-10 14:42:44 följande:
    Jag skulle se till att fanskapet åkte ut och förhoppningsvis in i fängelse. Skulle inte låta honom komma i närheten av sitt barn mer.

Undrar om du Ts skulle vilja ha umgänge med någon som förgripit sig på dig?
    Nej, egentligen inte. Men sa mitt barn att det VILLE, skulle jag ordna det under säkra former.
  • Här och nu
    BamBam skrev 2010-07-10 15:17:02 följande:
    Okej.
    Reagerade på att du skrev att DU vill att dina barn skulle ha en bra relation med pappan trots övergrepp.
    Givetvis förutsatt att barnet vill och att jag inte är tvungen att låta pappan träffa barnet mot dess vilja.
  • Här och nu
    Jose skrev 2010-07-10 16:56:02 följande:
    Jag hade slängt ut honom, anmält honom och sedan hade han INTE fått träffa sitt barn något mer. Även om barnet i fråga skulle ha velat det. Och det av den enkla anledningen att jag vill inte att folk jag älskar och bryr mig och som jag ska vara en trygghet för ska umgås med så gravt sjuka människor!
    Vad hade du sagt till barnet och vad hade du gjort om lagen tvingat dig att låta barnet träffa pappan.
  • Här och nu
    Isanje skrev 2010-07-10 18:37:41 följande:
    Och om du vet att det inte är bra för barnet då?
    Det får man ju avväga. Skulle ju pratat med proffs först.
  • Här och nu
    Isanje skrev 2010-07-10 18:36:52 följande:
    Hade pappan till mina barn förgripit sig på något av mina barn så hade han fått springa och det jävligt fort. Det finns inte en sten i Sverige som han hade kunnat gömma sig under.

Anmäla honom,hell yes. Och aldrig någonsin att han får se dem igen. Är det okej att tvinga en kvinna träffa mannen som våldtog henne,eller tvärtom? Nej.
    Jo, går det till rättegång måste man ju träffa honom. Lagar är inte samma för barn.
  • Här och nu
    BamBam skrev 2010-07-10 18:44:22 följande:
    Jag har väldigt svårt att tro att ett barn som blivit sexuellt uttnyttjat någonsin vill träffa personen som gjort detta.
    Oavsett om det är en förälder eller nån annan. Och jag hoppas verkligen att lagen stödjer detta!

Som Isanje skriver, ingen skulle tvinga en våldtagen kvinna till att fika med mannen som våldtog henne.
    Det är ganska vanligt att barnen vill träffa föräldern. T.o.m om den mördat den andra föräldern. Barn älskar i regel mamma o pappa vad som än händer, även om de är rädda för dem.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?