Inlägg från: Mamma Tette |Visa alla inlägg
  • Mamma Tette

vännerna försvinner

Jag förstår dig. Tänk inte på dåtidens vänner, det finns en anledning till att dom inte följde me dig in i framtiden, sa en person till mig en gång. Så sant så sant. Dom vänner jag har kvar, med eller utan barn, kommer att stanna med mig även om jag är mamma.

Jag har alltid varit i farten och varit spontan i det jag har hittat på så jag var rädd att det skulle bli en väldig omställning med barn, att jag skulle bli helt ensam, och ja visst jag har tappat en hel del vänner på vägen men jag har med omsorg valt vänner jag vill fortsätta vara med. dom har jag varit på och frågat om vi inte ska göra något osv osv. Sett till att dom vet att jag KAN åka hemifrån, med eller utan barn, även om jag inte kan alla gånger.

Jag fick heller inga vänner i mammagruppen, klickade inte med någon där. Men faktiskt har jag fått nya vänner i vår redan befintliga krets. Min sambos kompis sambo... hängde du med?? Vi fann helt plötsligt varandra. Även min sambos svägerska har blivit en god vän.

Kämpa lite för dom vännerna du verkligen vill behålla (låter ju hemskt att man ska sålla bort några men man känner i hjärtat vad man vill) och var öppen för nya vänner! Lycka till!!

Svar på tråden vännerna försvinner