• ToK

Varför ska kvinnor ha BH/bikini överdel, egentligen ?

Kvinnans bröst är delsvis sexuella i dagens samhälle - förneka det om du vill men det ÄR SANT. Det är inte jag som har bestämt det, men så är det.
    Så delvis därför täcker man brösten, eftersom man täcker normalt sexuella kroppsdelar.

Sen är det SJUKT OBEKVÄMT att vara utan BH. Jag sover till och med med BH. Avskyr att gå utan.

• ToK
    Dorian Ertymexx skrev 2010-07-11 22:36:35 följande:
    För hundra år sedan var det samma sak med kvinnors vader. Men vet du vad, några tröttnade på det och bestämde sig för att förändra det som "ÄR SANT" för att underlätta för alla. Och idag är vader inte alls tabu att visa, fast de kan vara fina eller sexiga. Lustigt va?
    Mycket lustigt. I diverse kulturer ska man ju tex inte visa sina armhålor, och håret sex som mycket sexuellt fast här så täcker vi inte håret också.
    Att folk börjar hala fram sina bröst i tid och otid är jag dock väldigt glad för att vi slipper. Tycker inte om när män går med bar överkropp, och självklart diskriminerar jag inte - jag tycker inte om när kvinnor går med bar överkropp heller.
Svar på tråden Varför ska kvinnor ha BH/bikini överdel, egentligen ?