Varför ska kvinnor ha BH/bikini överdel, egentligen ?
Miss Obsessive skrev 2010-07-21 10:31:49 följande:
Varför skulle jag ha något emot nakenhet bara för att jag inte vill se folk, oavsett om jag känner de eller inte, nakna på offentliga platser? Det är som att jag skulle fråga dig om du var pervers för att du vill se en sådan utveckling. Jag förstår verkligen inte vad "rätten att inte bära vissa kläder" har med jämställdhet att göra, den här diskussionen är så sjukt löjlig. Hade vi pratat kläder som verkligen inskränkte på rätten att vara jämställd det andra könet, det vore en helt annan sak, men bikiniöverdelar? Badbyxor? Nej, det känns bara så sjukt oseriöst. Om man verkligen är för jämställdhet, då tycker jag att man ska ägna sig åt frågor som verkligen är viktiga, tex varför kvinnor oftare får vårdnaden vid vårdnadstvister, varför män som utsätts för misshandel av sin partner eller våldtäkt bemöts annorlunda än om han vore kvinna, varför kvinnor får ta större ansvar för familj och hushållsarbete än män, varför sjuknivån är så hög inom just kvinnodominerande yrken, varför så få män jobbar med typiska "kvinnoyrken" , varför löneskillnaderna är så könsrelaterade inom vissa yrken, varför kvinnor vabbar oftare än män, osv.. Huruvida man som kvinna ska få gå med pattarna svävandes fritt bara för att männen slipper bära BH är för mig inte ett riktigt problem, det är en fundering som någon med alldeles för mycket fritid försöker göra till en jämställdhetsfråga.