• MatildaAn

Min hund matvägrar! Hjälp

Jag blir så ledsen och frustrerad!
     Min hanhund på 1år och 5 månader har matvägrat sedan han var 10 månader.
    Givetvis så äter han, men då får man i stortsett tvinga i honom mat.

Innan så var han TOKIG i mat ....men nu ¨så kan det gå 1,2dagar innan han äter. Det slutar alltid med att han spyr galla. Ger jag honom kött från min tallrik så äter han mer än gärna det, men inte från sin egen skål, inte torrfoder eller dyl.
    Jag blir så ledsen, det gör ont i hela mig när han gör såhär. . . Vad kan ha hänt?

Han är väldigt pigg och glad, så han har inte blivit slö eller så. . . Men jag är ändå orolig. Är det någon mer som har erfarenhet av detta?

Tack!

• Svar på tråden Min hund matvägrar! Hjälp
  • Anna8102

Min hund gjorde likadant, han va så smal så ryggraden och höftbenen stack ut, mycket!
    Det va nästan pinsamt att gå ut bland folk, de trodde väl han svalt.
    Jag provade massor av olika sorters foder, men inget dög mer än ngn dag. Jag har tyvärr inget råd att ge dig, men jag kan säga att det går över
    Testa med färskfoder kanske kom jag på nu...

Lär dig livets stora gåta, älska, glömma och förlåta...
  • missteddy

har du provat blandat ner något kött i maten tex rå köttfärs

• MatildaAn
    Anna8102 skrev 2010-07-10 22:46:33 följande:
    Min hund gjorde likadant, han va så smal så ryggraden och höftbenen stack ut, mycket!
    Det va nästan pinsamt att gå ut bland folk, de trodde väl han svalt.
    Jag provade massor av olika sorters foder, men inget dög mer än ngn dag. Jag har tyvärr inget råd att ge dig, men jag kan säga att det går över
    Testa med färskfoder kanske kom jag på nu...
    Åh ja precis så är det på min kille. Han är dock en blandis på samojed så han har mycket päls, som tur är så syns inte koterna. Men de KÄNNS.

Menar du burkmat?
  • MatildaAn
    missteddy skrev 2010-07-10 22:46:45 följande:
    har du provat blandat ner något kött i maten tex rå köttfärs
    Kassler, då äter han bara kassler efter att först ha matat honom från handen. Burkmat, funkade ett tag. Korv, äter bara korven.... men man måste "truga"(fjäska)  honom först
  • IsaViolia

Våran blandis gjorde så, varje gång böt vi foder. Dumt av oss! En hund svälter inte ihjäl om den inte är sjuk. Jag skulle dö för mina hundar, men försöker få dom att äta sin mat.

• missteddy

står maten frame hela tiden eller ställer du ner den och tar bort den efter ett tag? om inte testa det

• MatildaAn
    IsaViolia skrev 2010-07-10 22:50:25 följande:
    Våran blandis gjorde så, varje gång böt vi foder. Dumt av oss! En hund svälter inte ihjäl om den inte är sjuk. Jag skulle dö för mina hundar, men försöker få dom att äta sin mat.
    Nej jag vet. Men jag är så orolig och nojjig. Usch ja jag kanske ska tuffa till mig.
    Men du tror inte han behöver besöka vetrinären? ska jag vänta lite kanske
  • Lurpa

Min hund kan strula med maten i flera dagar. Jag gör dock inget åt det. Hennes mat har dugit i 3 år så då duger den nu me. Och är hon så dum så hon inte äter.. ja då får hon gå hungrig.
    Min erfarenhet är att ju mer man kämpar för att hunden ska äta ju mindre äter dom för de väntar på något bättre.

Håll bara koll så han dricker ordentligt. Gör han inte de bör du kolla upp honom hos vet.

• MatildaAn
    missteddy skrev 2010-07-10 22:50:55 följande:
    står maten frame hela tiden eller ställer du ner den och tar bort den efter ett tag? om inte testa det
    Jag har testat allt. Låtit den så framme, tagit undan den...men ja..han bara går fram och nosar på det och går sen där ifrån
Svar på tråden Min hund matvägrar! Hjälp