Inlägg från: Fru Sveden |Visa alla inlägg
  • Fru Sveden

Kompis dotter mobbade min - vad säga/göra?

Min bästa kompis har en son som är 2 månader äldre än min son (dom är nu drygt 2år) och barnen har lite konstig relation till varandra minst sagt. Om vi säger till våra barn att dom skall träffas så blir dom jätte glada och dom frågar efter varnadra när dom inte träffats på länge o.s.v, men när dom väl träffas så är dom grininga och bråkar mycket. Vet inte om det har att göra med att dom inte lärt sig att dela med sig av sina saker riktigt än för det blir ofta bråk om leksaker. Det vi gör är att vi försöker hålla koll på dom och säger till när dom gör något. Dock ses dom tämligen ofta och det går bättre en del gånger och den del gånger går det sämre. Jag och min kompis har dock väldigt lika syn på uppfostran m.m och om jag ser att hennes son gör något jag vet att han inte får göra så blir hon inte sur om jag säger till honom och tvärt om också så klart. Skulle hon säga till min son om han gör något han inte får så blir jag inte sur över det.

Jag skulle om jag var du säga till barnet nästa gång hon kommer på besök. Om mamman inte kan ta det så skulle jag säga att detta är mitt hem och här gäller våra regler passar inte det så behöver ni inte komma på besök mer.

Svar på tråden Kompis dotter mobbade min - vad säga/göra?