AronNora2 skrev 2010-07-11 14:08:36 följande:
slamusen, det har du helt rätt i. jag skickade flera sms där jag föreslog att vi kunde ringas om detta. det ville hon dock inte. hon är en väldigt defensiv person så jag valde mellan de här två alternativen:
– inte säga ett ord och aldrig bjuda över henne igen
- göra som jag gjorde, med risk för att göra henne väldigt upprörd, men ändå ge henne en chans att se problemet
eftersom jag känner henne väl vet jag att hon typ hade slängt luren i örat på mig om jag ändå hade ringt. vi har som sagt inte en särskilt öppen relation. låter kanske konstigt, men vi håller mest kontakten av sentimentala skäl (vi har känt varann i trettio år...). jag får lite en känsla av att hon låter sitt barn bete sig som hon gör pga gammalt agg till mig.
Aha..du skulle jag antingen vântat ett par dagar och sedan ringt och pratat om nagot helt annat och sedan tagit upp problemet lite snabbt i förbifarten. Om du tycker relationen är vârd att underhålla.
Annars hade jag struntat i att höra av mig totalt och låtit henne hôra av sig eller låtit hela vänskapen rinna ut i sanden. Ibland är det inte vârt det faktiskt.