OCD?
Känner mig lite ensam och vilsen med mina tankar...
Du är absolut inte ensam om detta, det är vanligare än man tror. Förstår att du känner dig vilsen. Har du nån hjälp i detta?
Här är en till *vinkar*.
Har mått SÅ bra på sistone men nu är det igång igen. Jag blev som helt förlamad av mina tankar igår och idag är ingen bra dag alls. Naturligtvis dyker det upp lagom till jul..
Anonym (16): Jag har liknande problem som dig. Jag inbillar mig saker och tror verkligen att det är så. Precis som dig så handlade det tidigare om att jag hade varit otrogen. Nu om att jag skadat mitt barn, jag tänker och tänker och vrider och vänder på det tills det känns som jag ska dö.
Jag gick till företagsläkaren och fick sedan en remiss till privatpsyk. För mig var det aldrig några problem att berätta för maken. Han visste ju redan, då mitt beteende märks ganska väl. Tvättar händerna ofta tex. Kollar man spisen och liknande ofta lär ju era män ha räknat ut det också.
Jag är precis som det beskrivs. Orolig och känslig. En perfektionist och en "duktig flicka".
Men du Oro, din man ska ju faktiskt inte medverka till dina tvång. Du måste ju lära dig att släppa kontrollen och det gör du genom att faktiskt lämna över till din man och lita på honom. Om han följer dina regler så medverkar han ju till att dina tvång blir värre och det är ju det sista han bör göra. Öva dig i att släppa kontrollen. Det är ju inte bara din sambo du inte litar på, utan även dagis om jag förstått det rätt. Tror du måste inse att det här ligger hos dig och hitta en bra nivå för vad som är omsorg för barnen och vad som faktiskt är tvång. Förlåt om jag låter hård.
Det här med att du ser saker stå skriva och ser pantrar gör mig lite orolig. Har du pratat med nån om det?
Hoppas att allt löser sig för dig. Kram!