• Anonym

OCD?

Någon annan här som har OCD?
    Tvångstankar/tvångshandlingar.

Jag har nämligen det och jag känner att det vore skönt att få prata med någon annan som har det. Om vad som rör sig i huvudet osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-12 08:35
    Någon?

• Svar på tråden OCD?
  • EmmaMag

Du känner säkert till det, men det finns ett förbund som verkar bra. http://www.ocdforbundet.se/
    Det finns ett diskussionsforum på den hemsidan också. Har ingen aning om hur aktivt det är men prova om du inte redan gjort det.

• Anonym

Okej tack. Nej hade ingen aning.

• Anonym (tjej)

jag har tvångstankar, du kan prata med mig!

• Anonym

Började nästan känna mig ensam ;)
    Haft dom länge? Får du medecin mot dom?

• Anonym (jag också)

Jag har också ocd, är utan medecin nu, vill klara mig utan för att jag fysiskt mår bättre utan men såklart sämre psykiskt.

• Anonym

Okej, jag överväger att sluta med min medecin. Tycker inte att den hjälper alls är snarare tröttare och känner mig avtrubbad känslomässigt. Känner mig inte lika glad när jag var glad tidigare, inte ledsen när jag brukar bli det. m.m. Känner mig typ likgiltlig.

Jag har nog haft min OCD sen jag var liten har inte sökt hjälp förrän nu efter att jag fått mitt första barn då jag fick mer ångest över den. Har inte så många tvångsritualer utan mer tankar som far runt i huvudet. Och dom ritualerna jag har är vädligt jobbiga och gör att det kan ta timmar innan jag somnar.

• felle

Jag har OCD.. det tar upp hela min vardag. det är lite jobbigt men jag gör det ändå, annars blir det ÄNNU jobbigare efteråt! huuuuua.

• Anonym (Oro)
    EmmaMag skrev 2010-07-12 11:10:58 följande:
    Du känner säkert till det, men det finns ett förbund som verkar bra. www.ocdforbundet.se/
    Det finns ett diskussionsforum på den hemsidan också. Har ingen aning om hur aktivt det är men prova om du inte redan gjort det.
    Deras diskussionsforum är stängt, vet inte för hur lång tid, nån som vet? Har aldrig varit med där men tänkte att forumet kunde vara intressant.
  • Anonym
    Hej Ts och ni andra i tråden!

Jag funderar om jag lider av tvånghandlingar. är sjukskriven för depression o ångestsyndrom.
    Men jag har totalstädmani. Städar hemma flera ggr om dagen. Speciellt golven. I garderober kan det se ut som hej kom o hjälp mig. Men områden som syns o känns så som golven.
    Jag kommer på mig själv ofta att städa när jag egentligen skulle göra nått annat.

Och om jag inte städar ex en stund efter jag klivit upp för dagen. Så mår jag psykiskt dåligt på nå sätt. Känner mig stressad osv. När jag tycker det är rent. Så får jag liksom inre ro en stund.Detta har blivit värre o värre.
    Ni som har tvångshandlingar. vad tror ni?
Svar på tråden OCD?