• avilo

Hur är det att bo i Hisings-Backa?

Trivs ni som bor där?

• Svar på tråden Hur är det att bo i Hisings-Backa?
  • Me and you forever

Jag trivs jättebra!

• intefanvetjag01

har bott där, sagogången, sägengatan är väl ok, vart i backa tänker du på?

• avilo
    intefanvetjag01 skrev 2010-07-11 19:08:51 följande:

har bott där, sagogången, sägengatan är väl ok, vart i backa tänker du på?

Berättelsegatan och där omkring?
  • intefanvetjag01
    avilo skrev 2010-07-11 19:11:50 följande:
    Berättelsegatan och där omkring?
    det är i brunnsbo,  tycker det lite trök där, flytta hellre längre in, undvik dock lilla bangladesh...
  • avilo
    intefanvetjag01 skrev 2010-07-11 19:15:51 följande:
    det är i brunnsbo,  tycker det lite trök där, flytta hellre längre in, undvik dock lilla bangladesh...
    Ok, tack för ditt svar!
  • Åsa

Backa lär vara ett tvärsnitt av Göteborg. Dvs allt från riktiga problemområden till radhus med gräsklippningsfascism Beror på vilka delar du tänker på. Som med andra områden kan det ju variera en hel del med gator, kvarter och till och med hus, uppgångar och "svale" beroende på vilka som flyttar in.
    Mellan tummen och pekfingret lugnare på "Lidl-sidan" av Backa kyrkogata med bostadsrätter, Blå staden också tror jag. På Wadköpingsgatan/ tvärgator har samlats många familjer med psykosociala problem och dito förhöjd strulnivå. Jag känner folk som trivts ok i olika delar där; hänger ju också på vem man är, vad man kräver för att känna sig trygg och inte minst vem närmaste grannen är.

• Katarina 572

Öppnar tråden igen för att testa om någon kan ha tips om boende. Jag börjar jobba på IKEA i sommar och skulle behöva hitta bostad på cykel/gångavstånd...Vet eller känner någon av er någon som hyr ut/har rum att hyra ut?
    Vilka områden är nära och bra?

• 2010mamma2010

Bodde på Gåsagången i drygt ett år. Det var där jag som nyinflyttad till GBG kunde få lägenhet snabbt. Som svensk hade jag fruktansvärt svårt att trivas där och valde att flytta ifrån mångkulturismen.
    Skulle inte rekommendera Hisings Backa överhuvudtaget. Det är förknippat med livsfara. 

• JPT

Det beror helt och hållet på var i Backa man bor. Jag bodde tidigare på Markurellgatan och kände mig aldrig otrygg på något sätt. Nu bor vi "på andra sidan skogen", typ vid Sankt Jörgen och det är toppen. Har inget dåligt att säga! 

Brunnsbo är väl sådär halvkul och det är väl inte första stället jag skulle välja, men det finns sämre ställen.
    Som någon annan skrev är Backa otroligt blandat och du har både höghus samtidigt som det finns stora villaområden.  

Svar på tråden Hur är det att bo i Hisings-Backa?