Inlägg från: The Johanssons |Visa alla inlägg
  • The Johanssons

Operera bort polyp - någon??

Jag har gjort det. Eller gjort och gjort , när de hade monterat in alla "verktyg" så hade den lossnat av sig själv . Det gjorde inte ont. De ville söva mig men jag valde att bara lokalbedöva. Det är jag glad att jag gjorde eftersom det gick så snabbt.Att jag sedan inte riktigt tålde bedövningen , det är en annan historia . Jag opererades i augusti -02 sedan satte vi igång med IVF i oktober. På fjärde försöket tog det sig och blev en liten Rebecca i maj -04.

• The Johanssons

Nä hon trodde inte att den var orsaken till barnlösheten men tyckte ändå att det var bra att ta bort den. Orsaken till vår barnlöshet är lågt antal spermier , därför blev det ICSI för vår del. Hur är det med er , går ni under utredning?

Kram Mia

• The Johanssons

Björnmamma- så som jag har förstått det brukar man väl som i erat fall få försöka med insemination medan man står i kö för IVF ? För ni ska väl stå i kö? Vi ick också privat och det gick väldigt snabbt. Första besöket var i maj , i augusti "opererades" jag och i sep /okt var vi igång. Under tiden stod vi i kö medan vi körde privat. På tredje försöket hade vi turen att få det betalt av landstinget. För oss tog det bara väldigt lång tid innan vi sökte hjälp.... Var bor du ? Lycka till !!!!

dison- håller tummarna för dig också och önskar dig lycka till

Kram

• The Johanssons

Björnmamma- vi gjorde vår utredning och behandling på St ´Göran. Operationen gjordes på Sabbatsberg. Vi bor alltså i Stockholm . Nja när alla svar var klara och det stod klart att vi behövde IVF så fick vi välja hur vi ville göra. Vi ställde oss i kö men ville inte bara vänta under det år som det skulle ta. Så vi körde privat under tiden , man åker inte ur kön. På den tiden kunde man flytta remissen till vilket sjukhus man ville ( sedan blev det bara KS o HS). Man satte iallfall stopp för remissflytten och vi tänkte inte mer på det men sedan på vårt tredje försök så frågade vår läkare om vi ville betala själva eller ta ett landstingsförsök , det valet var ju inte så svårt . På något sätt hade vi tur...Vi kom dock fram i kön på lite mindre än ett år men då var jag redan med barn . Vi håller på med syskonförsök nu och jag vet vad du menar när du säger att tiden bara tickar iväg iväntan på svar...

• The Johanssons

Björnmamma- vi kör på ! Vi har dessutom i frysen så vi slipper "stora behandlingen ". Går ni privat på utredning ? För då brukar det gå snabbt... För mig skickade de remissen i juni tror jag och operatonen blev i augusti. Var ska du opereras ?

• The Johanssons

Björnmamma- det går nog snabbt ska du se ! Jo jag började faktiskt med medicinerna igår . Usch hoppas att det räcker med insemination för er så att ni SLIPPER det här !!!

• The Johanssons

Det är ett stimulerat frysförsök ( man kan göra ostimulerat). Jag tar ett östrogenpreparat 3 ggr om dagen i ca 10 dagar , detta förhindrar egen ägglossning och bygger upp en "bra" slemhinna. Efter detta kontrollerar man med VUL och mäter slemhinnan ser det bra ut får man ta progesteron vagitorier i ca 3 dagaroch sedan sätts embryot tillbaka. Då får man fortsätta med medicinerna och hålla tummarna allt vad man orkar

Svar på tråden Operera bort polyp - någon??