• mammatillFelix

    Vi som har 20kg för mycket.....

    Finns säkert redan liknande trådar men jag tycker det är så svårt och rörigt att gå med i en tråd som har varit igång ett tag. Därför startar jag en egen.

    Denna tråd är för oss som har MÅNGA extra kilon vi vill bli av med. En tråd där vi kan peppa och motivera varandra, samt ge tips och råd. Även dela med oss av våra framgångar (eller nedgångar kanske... Flört)

    Själv är jag 29 och har en son på snart 11 månader. Under graviditeten gick jag upp MYCKET, nästan 30 kilo (28 för att vara exakt). Nu försöker jag bli kvitt dessa envisa kilon, vilket visat sig inte vara helt lätt....

    Startvikt: 88 kg
    Målvikt: 70 kg (jag vägde 71 när jag blev gravid och vill minst ner till det, även om min idealvikt är ca 65kg)
    Midjemått: 104 cm
    Träningsform: Löpning (nästan enbart just nu), spinning, bodypump, styrketräning, ZUMBA (när jag hinner...)
    Ev. diet: Själv går jag inte på någon särskilt diet men försöker tänka mig för när det gäller maten, sötsaker mm.. Har provat pulver men det funkade inte alls...

    Några fler som vill hänga med?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-22 20:24
    wxxgi:
    Startvikt: 88 kg
    Nuvarande: 88 kg
    Målvikt: 65 kg
    Midjemått: 102 cm
    Åtgärder: I huvudsak motion men även "sunt förnuft" när det gäller maten. Ingen diet.
    + / - sen förra veckan: -1 cm i midjan, +/- 0 kg

    Neisti:
    Startvikt: 93 kg
    Nuvarande: 77,3 kg
    Målvikt: 68 kg (eller omkring där, beroende på hur mycket muskler jag har just då)
    Midjemått: 94 cm
    Åtgärder: Med "hjälp" av Allevo + promenader och såsmåningom träning!
    + / - sen förra veckan: - ½ kilo

    Norrskog:
    Startvikt: 99,9 kg
    Nuvarande: 97,5
    Målvikt: 65 kg
    Midjemått: 109 cm
    Åtgärder: Motion, äta "rätt" (viktväktartänk), äta regelbundet.
    + / - sen förra veckan: -2,4 kg

    TeresaBeth:
    Startvikt: 81,8 kg
    Nuvarande: 79,5 kg
    Målvikt: 63 kg
    Midjemått: 99 cm
    Åtgärder: Cambridgekuren och promenader
    + / - sen förra veckan: 2,3 kg och 1 cm runt magen

    Florimell:
    Startvikt: 99,8 kg
    Nuvarande:93,4 kg
    Målvikt: 72 kg
    Midjemått: 107 cm
    Åtgärder: Spinning 2-3 ggr/vecka, simning 3-4 ggr/vecka, äta max 10500 kcal/vecka
    + / - sen förra veckan: -2,5 kg

    SandraLindholm:
    Startvikt: 84 kg
    Nuvarande: 81 kg
    Målvikt: 65 kg
    Midjemått: Midjan/Buk = 87/107
    Åtgärder: LCHF + Zumba ca 2 gånger i veckan
    + / - sen förra veckan:

    Lirpa:
    Startvikt: 97 kg
    Nuvarande: 97 kg
    Målvikt: 75 kg (Blir glad om jag kommer ner till 85 )
    Midjemått: Midjan/Buk = 121 cm
    Åtgärder: LCHF + promenader och löpning (Har precis börjat så et blir inga långa rundor...
    + / - sen förra veckan:
  • Svar på tråden Vi som har 20kg för mycket.....
  • ajkw

    Jag hänger gärna på! Jag gick upp 21 under graviditeten och har gått ner en del. Men det är ju kämpigt såhär precis i början!! Att hitta motivation och orken är inte alltid det lättaste.

  • Weyoun

    Nej men hejsan!

    Jag hänger nog på om jag får?  

    Jag är 149 cm lång och väger ca 78 kg. Jag vill ner till 60 ca...
    Jag har varit uppe i 105kg och då mådde jag skit!

  • ajkw

    usch.. vänta.. *andas*..

    Nu så. Nu ska jag då tala om längd och vikt på mig.. *ångest*

    Längd = 168
    vikt  = 80

    Då var det gjort... *pust*

    Målvikt = 65

    Och det kommer bli svårt och tufft i början men sen kommer allt bara gå som på räls! :D

    Om ni undrar så har jag bara stora komplex med att prata om min vikt och hälsa då det känns som om alla dömmer mig för vikten..

    Men nu då jag börjat gå ner litegran så börjar jag känna mig lite mer självsäker!

    Var som mest uppe i 88kg.

  • mammatillFelix
    ajkw skrev 2010-07-12 01:32:14 följande:
    usch.. vänta.. *andas*..

    Nu så. Nu ska jag då tala om längd och vikt på mig.. *ångest*

    Längd = 168
    vikt  = 80

    Då var det gjort... *pust*

    Målvikt = 65

    Och det kommer bli svårt och tufft i början men sen kommer allt bara gå som på räls! :D

    Om ni undrar så har jag bara stora komplex med att prata om min vikt och hälsa då det känns som om alla dömmer mig för vikten..

    Men nu då jag börjat gå ner litegran så börjar jag känna mig lite mer självsäker!

    Var som mest uppe i 88kg.
    Välkommen!
    Låter precis som mina mått nästan. Fast jag var som mest uppe i 93kg (efter förlossningen)
  • Neisti

    hihi... tror jag ansluter mej..

    Gick upp ca 30 kg ynder graviditeten som resulterade i den ljuvligaste lilla pojke!! =)
    Var uppe i 98, 5 kg!!!! nästan 100 kg, känns väldigt konstigt att tänka så..

    Gick ner 12 kg direkt efter och har sedan dess lyckats gå ner till 79, 5 så där står jag nu och har BARA 11 kg kvar till min idealvikt 68 kg!! Har alltså gått ner 20 kg sen i april Skrattande 
    (är 1,69 cm)

    Start: 79,5

    MÅÅÅÅL: 68

    Hur ska ni gå tillväga??

  • mammatillFelix
    Neisti skrev 2010-07-12 16:11:40 följande:
    hihi... tror jag ansluter mej..

    Gick upp ca 30 kg ynder graviditeten som resulterade i den ljuvligaste lilla pojke!! =)
    Var uppe i 98, 5 kg!!!! nästan 100 kg, känns väldigt konstigt att tänka så..

    Gick ner 12 kg direkt efter och har sedan dess lyckats gå ner till 79, 5 så där står jag nu och har BARA 11 kg kvar till min idealvikt 68 kg!! Har alltså gått ner 20 kg sen i april Skrattande 
    (är 1,69 cm)

    Start: 79,5

    MÅÅÅÅL: 68

    Hur ska ni gå tillväga??
    Vad bra gjort att ha gått ner så mycket Skrattande Hur har du gjort?
    Blir ju lite sotis...  Flört Här står vågnålen still..... *suck*

    Jag är ingen diet-människa. Jag har som sagt provat pulver några veckor men jag mådde skit av det... Försöker istället äta fettsnålt och vara försiktig med kolhydrater. Huvudsaklingen försöker jag gå ner genom att motionera.

    Tar GÄRNA emot tips och råd från er andra. HUR GÖR MAN?? Och HUR håller man motivationen..?

    Som sagt: "Hur ska ni gå tillväga?"
  • Superbia

    Jag hänger på här också! Har inte orkat engagera mig i mina gravidkilon som är kvar, men det är verkligen dags nu. Gick upp 27 kg och hade 5 kg kvar när bebisarna var ute och allt vatten som jag samlat på mig hade försvunnit. Sen kom julen och påsken och massa annat onyttigt som jag tyckte att jag kunde stoppa i mig så jag har säkert gått upp 5 kg till utöver det SkämsStartvikt: 80 kg (ärligt talat vet jag inte om det stämmer för jag har ingen våg, men sist jag vägde mig stod den på skamliga 80 kilo)
    Målvikt: 65 kg
    Midjemått: 100 cm
    Träningsform: Promenader mestadels. Har en ambition att simma en gång i veckan, men det vet jag inte om jag kommer lyckas med just nu. Brukar gå på Friskisgympa och spinning, men "får" inte det just nu för min sjukgymnast eftersom jag har ont i knäna sen graviditeten.
    Ev. diet: Ingen diet, försöker äta hälsosamt istället men det funkar inte heller. Det är mycket att ta tag i just nu känner jag.


    Morten & Vidar 091029
  • mammatillFelix
    Superbia skrev 2010-07-12 22:13:52 följande:
    Jag hänger på här också! Har inte orkat engagera mig i mina gravidkilon som är kvar, men det är verkligen dags nu. Gick upp 27 kg och hade 5 kg kvar när bebisarna var ute och allt vatten som jag samlat på mig hade försvunnit. Sen kom julen och påsken och massa annat onyttigt som jag tyckte att jag kunde stoppa i mig så jag har säkert gått upp 5 kg till utöver det Skäms

    Startvikt: 80 kg (ärligt talat vet jag inte om det stämmer för jag har ingen våg, men sist jag vägde mig stod den på skamliga 80 kilo)
    Målvikt: 65 kg
    Midjemått: 100 cm
    Träningsform: Promenader mestadels. Har en ambition att simma en gång i veckan, men det vet jag inte om jag kommer lyckas med just nu. Brukar gå på Friskisgympa och spinning, men "får" inte det just nu för min sjukgymnast eftersom jag har ont i knäna sen graviditeten.
    Ev. diet: Ingen diet, försöker äta hälsosamt istället men det funkar inte heller. Det är mycket att ta tag i just nu känner jag.
    Kul att du hänger på Glad
    Vet precis hur det känns.... Man bestämmer sig för att äta hälsosamt och satsar järnet i en vecka... Sen dyker det upp tusen andra saker man ska ta tag i och så faller man in i gamla vanor igen... Iaf är det så för mig.
Svar på tråden Vi som har 20kg för mycket.....