Inlägg från: Pumpalicious |Visa alla inlägg
  • Pumpalicious

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Har faktikst inte orkat läsa igenom hela tråden, den är för lång.

Även jag kan reagera på nakna barn på stranden. Men inte av den anledningen att det kan finnas pedofiler etc. utan att det finns vettiga bad BLÖJOR att köpa, men istället låter man ungarna kissa och bajsa hej vilt.

• Pumpalicious
    Betty Boop 2010 skrev 2010-07-22 19:13:07 följande:
    Jag tycker faktiskt att det är min ensak om mina barn är nakna eller inte. Stör det dig så kan du ju alltid stanna hemma.
    Gäller det även barn som inte går på toaletten?
  • Pumpalicious
    Betty Boop 2010 skrev 2010-07-22 19:17:27 följande:
    Hur menar du nu? Isf är väl frågan blöja kontra inte blöja för en vanlig bikini/baddräkt gör ju varken från eller till om de kissar...
    Det finns ju badbyxor som har blöjfunktion. Jag fattar inte varför fler använder sånna faktiskt.
  • Pumpalicious
    dumleklubben skrev 2010-07-22 19:18:05 följande:
    Det har inte med saken att göra. I den här tråden diskuterar vi hur barn ska vara klädda på stranden. Sluta få det till något annat!
    Men vaddå? Jag stör mig på barn som är nakna på stranden OM de inte är blöjfria. Hur kan det INTE höra till denna diskussion?
  • Pumpalicious
    Betty Boop 2010 skrev 2010-07-22 19:20:13 följande:
    Det var lite så jag menade också. Nu var ju frågan om barnen skulle vara nakna eller inte och jag anser att det är helt upp till mig som förälder att avgöra hur mina barn ska vara klädda/inte klädda på stranden.
    och det tycker inte jag, eftersom det är jag som måste bada i kiss och trampa i bajs :-S

Men okej, jag är tydligen fel ute så jag tackar för mig och låter ni fortsätta er diskussion. Trist att man inte får hoppa in med olika synpunkter bara, det är trots allt ett forum.
  • Pumpalicious
    Betty Boop 2010 skrev 2010-07-22 19:22:05 följande:
    Fast om mina barn INTE är blöjfria och går nakna på stranden är det ju mitt ansvar att hålla koll på ev. kiss och bajs. Så länge jag gör det borde det ju inte störa dig?
    Sen finns det faktiskt saker som är bra mycket värre än en naken 1-åring som kissar i gräset.
    Hur kan du ha koll på vad din ettåring gör under ytan? Och varför envisas med att ha dom nakna när det finns blöjor som man kan bada med?
  • Pumpalicious

Du har rätt i det du säger. Absolut.

Men min fråga är fortfarande varför man som förälder väljer att låta sitt barn springa naken på allmän plats istället för att använda en badblöja. Det är min undran.

• Pumpalicious
    Ghostrider skrev 2010-07-22 22:51:50 följande:
    Aha okej, har du naken bilder på honom i ditt album, facebook eller liknande också? Eller vart går gränsen? Om han är för allmän beskådan bland massor av folk i sahället så är det väl helt okej det med då.
  • Pumpalicious
    Lady Dahmer skrev 2010-07-23 07:56:28 följande:
    min unge berättar när hon kissar. med stolthet. en byxa skyddar inte mot det för övrigt.

varför naken? för att hon vill.
    Jo det finns som sagt BLÖJbyxor som funkar alldeles upperlygt.
  • Pumpalicious
    Selfish Geene skrev 2010-07-23 18:39:07 följande:
    men inte mot kiss väl?
    varför skulle dom inte funka mot kiss? Dom har aldrig läckt för oss iaf.
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!