• Anonym (Varför??)

Varför har han kort överallt på sitt ex? Jag tar fan illa upp!

Flyttade in igår hos min nya pojkvän,och hittade ett kort på den i v-rummet. Ett i hallen,och en hög med kort på henne själv och dem tillsammans under sängen när jag städade. Hon var utan tröja och pattarna hoppade nästan ur bhn. Kul o hitta sånna saker liksom. Skitkul verkligen.

• Svar på tråden Varför har han kort överallt på sitt ex? Jag tar fan illa upp!
  • Anonym (Varför??)
    Waersta skrev 2010-07-12 17:25:35 följande:
    Hade Du känt likadant om han hade barn med exet och han hade bilder på barnen och exet kvar?  Förstår att bh-bilderna inte ska ligga framme, men skulle det vara ok med andra bilder?

Själv har jag hela datorn full med bilder på mina barns pappa och jag kan ju inte gärna radera dem, därför jag frågar..
    Jag har två barn med mitt ex och jag har två kort till dem,ett var som jag lagt undan i en låda i garderoben.
  • Anonym (Varför??)
    Nyfiken gul skrev 2010-07-12 17:44:08 följande:
    För att komma tillrätta med varför du tar åt dig så bör du kanske fråga dig själv VARFÖR du tar åt dig av dessa bilder?

Nakenkort kan jag begripa det behöver inte kommenteras men annars ?

är  du svartsjuk på att du inte är "the one and only" ?   Eller är du svartsjuk på att du inte ser ut som hon ?  Är du orolig för att han jämför er och du ska vara den som förlorar?

eller vad ligger det hela i?

Egentligen tycker jag det hela är bakvänt... ett ex som man inte längre har några band till finns det ingen anledning att över huvd taget bry sig om what so ever..  en gammal flamma som kom och gick.. vem bryr sig liksom? Och att bli svartsjuk på en pappersbild?

Däremot kan jag förstå svartsjuka på ex som man har barn med - dom finns alltid always ever kvar i ens liv vare sig man gillar det eller inte... det spelar liksom ingen roll att man eldar upp korten, hon finns kvar ialla fall.. Har partnern barn sedan förut har jag ju det i ansiktet dagligen att det finns ex och att barnen har kort på väggen på henne/honom.

jag är själv styvmamma och jag kunde bry mig mindre om makens ex .. jag garvar bara åt hans gamla ex som också bor kvar i byn där vi bor och ler åt alla söta kärleksbilder i albumen. Jag respekterar att han valt att skaffa barn med ett par ex och även om jag inte är förtjust i deras föregående liv så finns dom alltid i mitt kölvatten. Jag har inga problem med att barnen har bilder på sina mammor i sina rum och att svärmor har bb-fotografiet med exet kvar på väggen hemma osv.. det är ju en del av hela familjens liv eftersom det finns barn.
    Mitt ex och jag hade den värsta relationen du kan föreställa dig. Fick dagligen höra hur ful och fet jag är,darav mitt kassa självförtroende.
  • Jag kom inte på något bättre

Jag håller helt och hållet med dig!

Jag har oturen att vara ett ex som hänger på väggen!! Vill att han ska ta bort bilderna fort som fan, jag vill ha tillbaka bilder på mig som jag gett honom, men vad kan jag göra liksom? :/

ursäkta att jag lånar din tråd, men jag skulle behöva hjälp att få tillbaka alt att han kastar alla bilder på mig!!

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Echidna

Jag tycker det är skillnad på att spara bilderna och ha dem framme. Självklart ska man plocka bort bilder på sitt x - de ska inte stå framme. Det kan diskuteras om det är barn med på bilden. men annars ska de inte stå framme. Däremot tycker jag att man inte ska tvingas att kasta bort dem - de är ofta en stor del av ens "förra" liv. Många minnen och upplevelser. Det innebär inte att man på nåt sätt älskar sin nya partner mindre eller att man vill ha tillbaka sitt x. Jag skulle bli otroligt besviken om min sambo tvingade mig att slänga all mina foton som mitt x är på. Jag har dem inte framme, jag  visar inte dem för nån. MEN det var ändå ca 8 år av mitt liv.

Ts du kan kräva att han ska plocka bort dem - lägga dem på vinden/källaren. Men tvinga honom inte att helt slänga bort dem - det är taskigt (såvida det inte är porrbilder då ).

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • UPC
    Anonym (Varför??) skrev 2010-07-12 16:22:04 följande:
    Flyttade in igår hos min nya pojkvän,och hittade ett kort på den i v-rummet. Ett i hallen,och en hög med kort på henne själv och dem tillsammans under sängen när jag städade. Hon var utan tröja och pattarna hoppade nästan ur bhn. Kul o hitta sånna saker liksom. Skitkul verkligen.
    Hej hej :)
    Det  jag kan säga till dig är att han inte har kommit över sitt ex.
    Varför ska han ha ett kort på sitt ex i lägenheten om du och han är i hop?

Låter skit skumt...

Ni ska ju nu bo ihop och då tycker jag defentivit att han ska lägga undan dom.

Det är ju ER han ska ha kort på i så fall!
  • Mia386

Jag har bilder på mitt ex i ett fotoalbum, och det sa jag redan från början till min nuvarande,. Är bilder från bal och resa till Indien, så de tänker jag verkligen inte kasta bort. Man kan ju inte förneka att att någon har varit viktig i ens liv och man har minnen ihop. Men att ha dom framme kan jag tycka är fel. Mina bilder syns inte såvida man inte kollar i mina album. Har även någon nalle liggandes hemma hos mina föräldrar som jag inte har gjort mig av med, då den faktiskt betyder något. Även min kille har saker från sina ex, som har varit ganska fina. Vi har en sten framme som hans ex mamma har gjort, för att jag tycker den är fin. Vet att min kille älskar mig, och jag vet att jag älskar honom, så lite krims krams stör inte mig :) 

Men jag förstår dig samtidigt TS, jag hade nog inte uppskattat foton framme eller sexiga bilder på hans ex o så.  

• Nyfiken gul
    UPC skrev 2010-07-12 20:05:22 följande:
    Hej hej :)
    Det  jag kan säga till dig är att han inte har kommit över sitt ex.
    Varför ska han ha ett kort på sitt ex i lägenheten om du och han är i hop?

Låter skit skumt...

Ni ska ju nu bo ihop och då tycker jag defentivit att han ska lägga undan dom.

Det är ju ER han ska ha kort på i så fall!
    men här lägger jag in ett stort fett  N E J....

nej han behöver inte längta tillbaka till sitt ex och nej han kan absolut ha kommit över sitt ex...

jag är mer inne på linjen att kort på ex kan vara goda och fina minnen som gör att man har bilderna uppe för att minnas själva händelserna kring kortet - och INTE personen. 

Den där fantastiska resan till Indien kan faktiskt komprimeras till det där kortet på exet iförd traditionell Sari på en basar....  det är inte henne han minns utan resan....

Och kort på väggen kan också betyda att hon faktiskt inte betyder något - därför glömmer man att ta ner det , man tänker inte ens på det och man ser det inte...

Oftast är det väl så att enda gången man agerar är när förhållandet slutar i katastrof..  om ett ex sviker en är man ju mer intresserad av att radera ut personen och vill så fort som möjligt bli av med allt som påminner om exet.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

inte läst hela tråden..
    men jag var med om typ samma då jag flyttade in till min man, dock så kollade han aldrig på bilderna eller läste breven han visste inte ens att han hade utan jag hittade de när jag höll på att städa och dona...
    han slängde allt, inte för att jag bad honom slänga det utan för att han ville.. samma sak med det på datorn...

• längtan09

Min sambo sparade inte bilder på sitt ex, men däremot kom hans syster med gamla bilder (alltså inte för att vara elak utan för att hon glömt ge dom) från min sambos födelsedagskalas och student osv där exet var med på bild. Eftersom det handlade om speciella tillfällen (var 18-års dagen och studenten) så var mitt enda krav att bilder som bara var på henne och bilder där dom pussades skulle slängas. Om det däremot är en bild på han och hans kompisar i en soffa och hon är med på bilden så fick han spara bilden.

Känns egentligen knepigt, men jag försöker förbi se att hon är med och ser i stället: Dom här kompisarna var med och firade honom osv.

Däremot skulle ingen bild på henne på sitta uppe på väggen, oavsett vad. Utan dom bilderna ligger i en förpackning. Dom har väl ännu inte kommit in i ett album.

Mamma sedan juni 2009
  • MoneyMonkey
    Waersta skrev 2010-07-12 17:25:35 följande:
    Hade Du känt likadant om han hade barn med exet och han hade bilder på barnen och exet kvar?  Förstår att bh-bilderna inte ska ligga framme, men skulle det vara ok med andra bilder?

Själv har jag hela datorn full med bilder på mina barns pappa och jag kan ju inte gärna radera dem, därför jag frågar..
    Eh, det är väl inte riktigt samma sak om det är ens barns förälder? Nu handlar det ju bara om ett gammalt ex?!
Svar på tråden Varför har han kort överallt på sitt ex? Jag tar fan illa upp!