• Svar på tråden Dopplanering, utbyta tankar och ideer?
  • Anoke

Pixter - www.linnmaria.se/media/smakprov_Prins%20Noel.mp3
    Smakprov på låten.

Jag är jättenöjd, hittade en annan solist som var billigare så nu har jag i princip bokat henne Surt bara att kompositören av låten började ta betalt för noterna för 3 dagar sen Fast det var bara 30 spänn så det var verkligen inte hela världen.  Fanns flera solister under "musik" på dopguiden.se där de gör reklam för sig själva, så du får leta där am zandra.

Fija m 2 pojkar skrev 2010-09-03 20:34:48 följande:
    Anledningen till att man inte måste vara medlem i Svenska kyrkan handlar om att det ju finns många kristna kyrkor. Annars skulle en ortodox eller katolik aldrig kunna bli fadder på ett barndop i Svenska kyrkan, inte heller någon från Missionskyrkan osv. Man kan vara aktivt troende utan att vara medlem i Svenska kyrkan.

Lycka till alla!

/ Skånepräst
    Aha, då förstår jag

• Jica

Är det någon som har noterna till För evigt och föf alltid av Elin Örebrand? Får inget svar via mail och ska ha den på dop nästa helg.....börjar bli lite om tid att öva in den för kantorn....

• Bellbox
    Anoke skrev 2010-09-03 22:11:06 följande:
    Pixter - www.linnmaria.se/media/smakprov_Prins%20N oel.mp3
    Smakprov på låten.

Jag är jättenöjd, hittade en annan solist som var billigare så nu har jag i princip bokat henne Surt bara att kompositören av låten började ta betalt för noterna för 3 dagar sen Fast det var bara 30 spänn så det var verkligen inte hela världen.  Fanns flera solister under "musik" på dopguiden.se där de gör reklam för sig själva, så du får leta där am zandra.Aha, då förstår jag
    Tack!!!
    Den var verkligen jättefin...

Någon som vet om man kan få tag på den på CD????
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Anoke
    Bellbox skrev 2010-09-04 09:06:53 följande:
    Tack!!!
    Den var verkligen jättefin...

Någon som vet om man kan få tag på den på CD????
    Jag tror hon gett ut nån CD som hette "Underbara Barn" eller nåt sånt. Stod på hennes hemsida.
  • Bellbox

Förlåt, nu bombaderar jag tråden om frågor ang detta men ni som verkar så insatta;

-vad kostar det på ett ungefär att ha en soloartist på ett dop? (i grova drag såklart)
    problemet är väl att personen måste bli kompad på piano eller gitarr så det blir väl 2 personer?
    (någon som vet någon bra i eller runt GÖTEBORG??)

-och är "prins Noel" en sång som man måste "köpa rättigheterna till" (i brist på annat ord; förkylningstrött!)
    eller hur funkar det när man behöver noterna?

-OM det nu inte är så att någon vet att den går att köpa på CD någonstans?
    För visst kan man väl i "värsta fall" spela upp en sång i kyrkan istället för en 3:e psalm t.ex? (istället för live-sång menar jag)

Hoppas någon orkar svara

• älskarlivet81
    Bellbox skrev 2010-09-04 09:29:15 följande:
    Förlåt, nu bombaderar jag tråden om frågor ang detta men ni som verkar så insatta;

-vad kostar det på ett ungefär att ha en soloartist på ett dop? (i grova drag såklart)
    problemet är väl att personen måste bli kompad på piano eller gitarr så det blir väl 2 personer?

-och är "prins Noel" en sång som man måste "köpa rättigheterna till" (i brist på annat ord; förkylningstrött!)

För visst kan man väl i "värsta fall" spela upp en sång i kyrkan istället för en 3:e psalm t.ex? (istället för live-sång menar jag)

Hoppas någon orkar svara
    Jag tar 1000 kr för 2 låtar när jag sjunger. Ofta kompar organisten eller så kompar jag själv..

Det är inte säkert kyrkan godkänner att man spelar upp cd, det blir nämligen inte alltid så bra. 
  • Bellbox
    älskarlivet81 skrev 2010-09-04 09:30:47 följande:
    Jag tar 1000 kr för 2 låtar när jag sjunger. Ofta kompar organisten eller så kompar jag själv..

Det är inte säkert kyrkan godkänner att man spelar upp cd, det blir nämligen inte alltid så bra. 
    Tack för informationen
    Brukar du som artist räffa organisten innan i så fall (i direkt anslutning till dopet) eller hur fungerar det?

Ska höra med kyrkan ifråga om man kan ha cd som alternativ om man inte finner solist där man bor...
  • älskarlivet81
    Bellbox skrev 2010-09-04 09:37:02 följande:
    Tack för informationen
    Brukar du som artist räffa organisten innan i så fall (i direkt anslutning till dopet) eller hur fungerar det?

Ska höra med kyrkan ifråga om man kan ha cd som alternativ om man inte finner solist där man bor...
    Ibland träffar jag organisten en stund innan, ibland några dagar innan!
  • Anoke
    Bellbox skrev 2010-09-04 09:29:15 följande:

Hoppas någon orkar svara
    De jag har kollat upp kostar mellan 1000-2000 kr. Nu hittade jag en som tar 750 kr, tror hon var studerande så det kanske var därför. Organisten brukar kunna kompa, så blir det i detta fall och även på vårt bröllop.

Noterna till Prins Noel (och hennes andra sånger) finns att köpa på kompositörens hemsida (linnmaria.se) för 30 kr. Men nu har jag köpt dem så om du vill ha dem kan jag maila över dem i pdf-format. CD fanns också på samma hemsida i webshoppen.

Kolla på dopguiden.se under "Musik". Där fanns solister listade områdesindelade. Du borde hitta några i Götet.
Svar på tråden Dopplanering, utbyta tankar och ideer?