Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Varning för Citodon!!!

Jag har blivit rekommenderad Dexofen då jag planerar graviditet och får ta det när jag är gravid och efteråt med och det är toppen..

Citodon har jag hört man inte ens får ta längre som gravid..

Huga...

• Fru O Mamma Kokkonen
    M2003 skrev 2010-07-13 22:32:13 följande:
    Tråkigt för er, men Dexofen är verkligen inget att rekommendera det är absolut livsfarligt tillsammans med till och med små mängder alkohol! Till och med lär två personer ha dött efter intag av en lättöl och Dexofen. Det är ett jävla rävgift!
    Citodon är Paracetamol och Kodein. Kodein blir morfin i kroppen. Är man känslig för morfin (det är olika för olika personer) så kan man bli ganska påverkad av citodon.
    Ja men man ska väl ALDRIG dricka alkohol o kombo med mediciner.. så jag tkr man verkligen kan rekommendera Dexofen.. Är man så dum som tagit medicin med alkohol så är man!!!
  • Fru O Mamma Kokkonen
    M2003 skrev 2010-07-13 23:17:01 följande:
    Jo, men det är tre dagar före och tre dagar efter intag av alkohol som det är extremt olämpligt att inta någon form av etanolinnehållande livsmedel/dryck.
    Det säger något om hur farligt läkemedlet är! Det är ett lömskt preparat men som funkar något bättre om man är gravid än Citodon. Rent farmaceftiskt är det ett rävgift!
    Givetvis.. men det står ju på bipackssedeln eller hur? Så läser man det där och följer så är det ju ingen fara.. Jag tkr det funkar superbra.. och är mkt nöjd!! Det är tur det finns mediciner man kan ta när man är gravid.. så rävgift kan jag inte påstå!
  • Fru O Mamma Kokkonen

Äter man dem rätt så är det ingen fara.. inte för mig iaf... Jag får 100 - pack utskrivet och får strikt bara hämta en i månaden och dem tar jag med paraflex som jag får lika mkt utav.. Såg att Paraflex också fanns med där på länken.. Jag har ALDRIG haft några problem.. Men så förbukar jag "bara" alkohol 0-2/år mkt pga pillrena.. Just för att det inte är värd smärtan jag har att vara så länge utan medicinerna...

Svar på tråden Varning för Citodon!!!