• alexandra0oo

    Han är livrädd att jag ska bli gravid - igen. Tyck till!!!

    Hej!

    Jag behöver få lite tyck och tänk från andras perspektiv, så jag gör ett försök till att förklara mitt läge:

    Jag är en tjej född 1989 som är tillsammans med världens underbaraste kille (1987) samt bor tillsammans sedan ca 2 år bakåt (träffades febriari 2008 och har varit tok förälskade i varandra sedan första ögonkastet)
    Vi passar sjukt bra tillsammans, nästan övernaturligt bra. Vi har samma humor, samma driftighet, båda är väldigt bubbliga i personligheten och vi tänker väldigt lika (förutom att jag är den impulsiva och stökiga *skytten*, och han den ordningsamma, pedantiska planeraren *vattuman*!

    Vi började dejta i April 2008 när jag var 18 år, och jag blev gravid första gången vi hade sex (eller första helgen iaf;) ) Detta fick jag veta när jag redan var i vecka 12 (!!!)
    Han klargjorde redan från början att han ville vänta (helst tills han blir 30-35, om ens alls) med att skaffa barn så jag försökte fiska lite för att få veta hur han skulle reagera och vad han skulle säga, men fick verkligen negativ respons.
    Jag frågade lite hypotetiskt och han klargjorde att han skulle begära/ se till att tjejen gjorde abort.
    Självklart blev jag ledsen då jag redan då visste att detta är mannen i mitt liv. Mitt livs kärlek. Framtida pappa till mina barn.
    Så jag bara gjorde det.

    Jag mådde jätte dåligt i flera månader. Jag blev otroligt deprimerad och kände sådan skuld och ångest över allt.
    Jag hade behållt bebis 10 gånger om, men ekonomi som ensamstående, och en pappa som inte backar upp anser jag bara vara orättvist mot barnet. Och mot mig själv. Jag vill ju ha en familj, inte bara ett barn.

    Efter några veckor tog jag mitt mod till fånga och berättade allting för honom. (Mest för att allt höll på att gå åt pipan, då han inte förstod att jag mådde dåligt och varför)

    6 månader senare står jag i samma sits igen. - Trots preventivmedel! Denna gång berättade jag på en gång.
    (Denna gång är vi tillsammans dessutom, förra gången var det "exclusive" men ingen titel om ni förstår vad jag menar)
    Men jag fick samma respons denna gång, dock var han väldigt mån om att vara där för mig osv.

    Så det blev andra gången.

    Nu ska jag ta ut min hormonspiral, och jag vill verkligen skaffa barn med denna kille. Jag kan absolut vänta om jag måste, men jag känner att nu är rätt tid. Jag längtar efter att bli mamma, och se honom bli pappa.

    Nu börjar han lätta lite på trycket när man pratar barn. Tidigare har han skrynklat näsan så fort det kommit på tal, men nu kan han t om säga det till mig. Men han är fortfarande noga med att betona i framtiden.

    Vad ska jag göra? Hur kan jag få honom att bli positiv till barn? - Nu, och inte om tio - femton år som han vill?

    Ge mig lite luft under vingarna nu, kära medlemmar och vänner!!! <3

  • Svar på tråden Han är livrädd att jag ska bli gravid - igen. Tyck till!!!
  • eviz08

    Jag förstår att det måste vara jättejobbigt för dig att du vill och han vll inte. Men jag tror inte på att tvinga någon, det är nog det värsta man kan göra. Du får helt enkelt välja att antingen vänta med att skaffa barn tills ni båda är redo (du kan ju ändå fortsätta ta upp det lite då och då) eller så får du gå ifrån honom och träffa någon som är redo att skaffa barn just nu.
    Låter väl lite elakt, men jag tror det är viktigt att båda är redo innan man skaffar barn, det är mest rättvist mot barnet!
    Hoppas du hittar din lösning och att du blir lycklig!

Svar på tråden Han är livrädd att jag ska bli gravid - igen. Tyck till!!!