Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

"är du för lat för att amma"? fick jag höra från grannen... eh??!! då kan jag tillägga att det jag gav var utpumpad bröstmjölk och jag gick på amningsmottagningen i 5 veckor!!!! sen från en kompis mamma har jag hört att det är psykiskt om inte amningen funkar... BULLSHIT!

jag har 3 barn, och har inte ammat något av dem av olika orsaker... dock ville jag amma!

oj blev lite upprörd känner jag ;) laddat ämne ändå!

• Kaosmamma
    Här och nu skrev 2010-07-14 23:47:02 följande:
    Det kan nog va delvis psykiskt av den anledningen att man är söndertjatad om amning långt innan barnet är fött.
    näe faktiskt inte för min del... o jag tog det som en stor förolämpning..kan iofs tänka att det är otroligt jobbigt för någon som redan är deprimerad och amningen inte funkar, och att det där kan bli problem, det är sant! men hon menade generellt för alla, att det sitter i psyket om man inte kan amma sitt barn.. fanns inga andra orsaker.
  • Kaosmamma
    Mariohn skrev 2010-07-14 23:45:25 följande:
    Skojar du? Fy fan vilken idiotisk kommentar. 
    ja herre gud.. de som vill/kan amma gör det och de som inte kan/mår dåligt av det gör det inte... men det finns verkligen vissa amningsterrorister,, min väninna hatade att amma, hon mådde dåligt varenda gång och vill inte ha fler barn pga av amningen.. för hon känner att hon måste amma trots att hon hatar det, och då kan jag säga att det var hennes mamma som sa det där om psyket till mig.. blir bara ledsen.. jag gör det bästa jag kan för mina barn med de förutsättningar som ges, och det tror jag de flesta gör.. och vad som är rätt för någon kanske inte är rätt för någon annan och tvärtom..
  • Kaosmamma
    Mariohn skrev 2010-07-15 00:05:28 följande:
    Jag hade verkligen allt emot mig. 

På bb blev jag uppkopplad till en elektrisk amningspump fast jag inte hade NÅGON mjölk. Till sist började det bara blöda. Fortfarande ingen mjölk. Bara sabbade bröstvårtor. Sedan hände det INGENTING förrän tre dagar efter hemkomst. Då sade det PANG och det blev mjölkstockning direkt. inget kom ut, jag fick 411 graders feber och fick bli inlagd. Då trillade ena bröstvårtan av så sårig den var. En stor jävla skorpa så jag blev tillsagd att inte amma på det bröstet så illa var det. Försökte med andra. Febern sjönk inte. Livmoderinfektion konstaterades samtidigt som jag började kräkas upp allt jag åt och skrika av smärta. Gallstensanfall.  Gallstenar hade skurit sönder en gallgång, tagit sig ner i bukpottskörteln  och orsakat total kolaps. Det var tal om att rädda mitt liv. Jag låg inne i två veckor. Det var under en permession på morfin jag var hemma en kort sväng och fick denna kommentar av svägerskan  

usch då :( finner inte ord!!!

har oxå ganska jobbiga historier.. men det är 3 stycken och orkar inte dra dem just nu.. men gällande vårt tredje barn så låg jag inne nästan hela grav, väldigt jobbig o påfrestande tid. de satte igång mig i v37 när jag var öppen 7 cm så fanns knappt inga livsteckan på henne.. navelsträngsprolaps och jag blir urakut snittad.. hela magen var blå lila när de var klara..

på grund av den stressiga grav samt fakta att det var problem att amma de andra två (inte psykiska eller lathetsproblem) så ville de ge mig en spruta för att utesluta mjölkproduktion. men det sa jag nej till.. ville verkligen amma.

men med en otroligt svår grav, totalt kaos när lillan nästan dör i förlossningen samt attd et blev kejsarsnitt o 3 veckor tidigt så kom ingen mjölk.. hon sög o jag pumpade.. men nej.. läkaren sa att kroppen inte orkade efter allt vad den utsattes för..

jag kanske är trött.. men vad fick du för kommentar?
  • Kaosmamma
    Mariohn skrev 2010-07-15 00:15:30 följande:
    Usch vad hemskt du måste ha haft det  Beklagar det! 

Svägerskan sade "Skulle aldrig få för mig att ge mina barn ersättning jag är en riktig kvinna". Det var hennes sätt att hantera sitt liv  
    ja det var väldigt omvälvande... vet inte om det är pga av alla mediciner jag tog under grav osv.. som vår dotter är så sjuk som hon är heller :( kolla gärna min blogg.. har varit med om flera gånger där jag trott att hon ska mista livet.. hon har svårt med andningen o vi ligge rnne 1-3 ggr(mån på sjukhus i mycket svåra o allvarliga anfall där hon inte kan syresätta sig.. (kolla kategori älskade astmabarn)

aaaahhh... men hallå, den satt fint va? ojojoj... haha förlåt men det är nog något av det värsta jag hört!! :)
  • Kaosmamma

Mariohnym: sitter med mobilen nu.. Stängde precis av datorn ;) så kan inte fixa med länk. det är inte så mycket att läsa, är till 70 procent bilder typ. Finns en kategori med "älskade astmabarn" o där finns några inlägg.. No big deal haha du måste inte gå in, nämnde det bara nu när jag tog upp historien :)

Nu ska denna lata mamma gå o lägga sig ;) hörs säkert imorrn ;) natti på er alla om det än är psykotiska mammor eller ni som inte är riktiga kvinnor och även godnatt till alla fulländade mammor! :)

• Kaosmamma

Haha nu får jag ju värsta ångesten... Tvingar in dig på min blogg ;) herre jisses! Sov gott du med sen när det nu blir! :)

• Kaosmamma

Annala: usch :( vissa är så himla hårda o tänker sig inte för.. Letar efter minsta sak att klanka ner på..

Varit med om lite liknande situation men rätt mot mig på sjukhuset.. Jäklans vad arg jag blev o sköterskan fick veta att hon levde minsann!

• Kaosmamma

Kimpossible: jag har 3 astmabarn, o jag har inte ammat något av barnen, försökt har jag däremot! Ojojoj vad jag fått det påpekat av en väninna att det har ett samband med att jag ej ammat. Sen att jag, min mamma o bror har en svårare astma än många hör inte till..

Min väninna ammade nästan ett är i hennes son har nu astma o allergi.. Hoppsan vad hände då, hon har väldigt svårt att prata om det..

Hon var även på min svägerska att hennes barn inte skulle vara sjuka o få astma om de blivit ammade.. Men grejen är att min svägerska ammar sina barn till 1 års ålder!

Visst tror att amning är bra, och skulle välja det om det funkade men man kan inte skylla alla allergier o astmor på att barnet ej ammades.. Usch blir så irriterad! :p

Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar