• BSNA

Vad gör ni åt er migrän?

Tillalamm skrev 2012-08-13 10:52:31 följande:

Nu har ingen skrivit i denna tråd på länge men jag hoppas att någon läser den som kan hjälpa mig.

Jag har ofta huvudvärk - ibland flera gånger i veckan - men blir inte klok på vad det är, alltså om det är spänningshuvudvärk eller migrän. Huvudvärken kommer smygande under dagen, men jag kan känna av en dov spänd känsla i huvudet på morgonen. Ibland blir värken kraftig, ibland lättare. Den sitter på ena sidan av huvudet, blir sämre vid fysisk aktivitet och om jag typ böjer mig framåt och den pulserar/dunkar. Jag blir känslig för ljus och kan bli lätt illamående. Värken blir dock sällan så krafig att jag måste gå och lägga mig, utan det kan funka att vara uppe till kvällen även om det gör ont. Jag kräks aldrig heller.

Har testat Sumatriptan (tror jag det heter) men har inte fått någon effekt. Ibland går det över om jag dricker en rejäl kopp kaffe.

Är detta migän? Kan man ha en "lättare" variant av migrän som inte ger så kraftfull smärta?

Tacksam för svar.

Hej, 

Jag har liknande problem som du. Undar om du har fått ordning på det och hur du gjorde? 
Svar på tråden Vad gör ni åt er migrän?