Korp skrev 2010-07-17 14:04:50 följande:
Annelie: Jag har ingen aning faktist! Hur kan man ta reda på det och vad kostar en sån undersökning?
Belavon: Kan det problemet bara komma helt plötsligt utan förvarning?

Borde inte det isåfall göra så att jag är täppt dygnet runt mer eller mindre?
Nej jag trodde det var allergi som höll i sig hela året. Men tillslut slutade jag med allergimedicin och då växte polyperna och jag kunde se dem upp i näsan, men de satt långt ut. Du kan ha polyper som sitter längre bak och täpper till när du sitter ner eller ligger, beroende på hur de är placerade.
Mina slämhinnor var så känsliga i näsan så jag fick allergi besvär utan att jag var allergisk förutom mot pollen och gräs. Men vintertid hade jag ändå problem. Men jag gick ju i flera år utan att det uppdagades.
Även om det är allergi så borde du kolla med läkare eftersom det håller i sig i flera månader. Nu är det ju iofs svårt att göra allergitester mot pollen på sommaren. För att se om du har polyper tittar de upp i näsan, du kan behöva remiss till öronläkare från vårdcentralen.
Det kan ju bara vara allergi men jag tänkte att jag skriver om att det kan vara polyper eller något annat med. Värt att kolla upp.