• Mamma till två mirakel

Babyjogger City select tråden!!

Jag ska köpa vagnen om ca 2 månader..är lite nyfiken på er som har den el planerar inköp...

Adam 090108 & Bebis i magen BF 26/12-10
  • Svar på tråden Babyjogger City select tråden!!
  • Halmstadmamma

Jag kollade in den och var sugen på den, men det blev en City elite istället. Sittdelen på Select är så liten i jämförelse. Inte så liten som Teutonias men mycket mindre än Elites...
    Verkar annars vara en supervagn och skulle liilan få syskon hade det utan tvekan blivit en Select :)

• Franka

Vi har bestämt oss för den och en Buggopod, en extra sits vid sidan av vagnen (buggypod.com) till storebror som blir 1.5 när tvillingarna kommer.

Vill oxå gärna höra andra åsikter och erfarenheter! 

• Billabong

Har ni jämfört med Britax B Dual?
    Tycker den ser kortare ut och tänker mig att den därmed blir lättare att svänga med samt ta sig uppför trottoarkanter m.m. Men den har kanske andra nackdelar?

• Franka
    Billabong skrev 2010-07-21 01:46:53 följande:
    Har ni jämfört med Britax B Dual?
    Tycker den ser kortare ut och tänker mig att den därmed blir lättare att svänga med samt ta sig uppför trottoarkanter m.m. Men den har kanske andra nackdelar?
    Tror inte man kan ha sittdelarna vända mot sig på Britax, men är inte säker.
  • Mamma till två mirakel

Britax b-dual är inte i hästlängder så bra som bj city select...Den är över demisionerad suflett på...går inte att ha full liggläge för båda barnen och det är väl eg bara en enda lösning som ens fungerar,... dessutom funkar det ju inte att ha det stora barnet nederst och det lilla överst för då får det stora barnet sätes kanten i huvudet! jag har provat och tyckte den va inte bra alls...britaxen alltså!!

• Franka

Någon som ha koll på den maximal längden på BJ CS? På hemsidan står det visserligen 135 cm längd, men vet inte om det är den fulla längden om man har två ligginsatser i alt. om den främre sittdelen är i fullt liggläge. 

• Mamma till två mirakel

Ingen koll på den totala längden men jag tyckte inte det kändes som om den var mkt längre än PT eller Britax b-duual... Obestämd

Vet ni om man kan beställa sist skydd på nätet någonstans? eller har ni kanske tänkt sy egna??

• Franka
    Mamma till två mirakel skrev 2010-07-25 22:11:41 följande:
    Ingen koll på den totala längden men jag tyckte inte det kändes som om den var mkt längre än PT eller Britax b-duual... Obestämd

Vet ni om man kan beställa sist skydd på nätet någonstans? eller har ni kanske tänkt sy egna??
    Har inte kommit så långt i tankarna än Men går det inte av ta av det vanliga tyget och tvätta?
Svar på tråden Babyjogger City select tråden!!