• annat82

Sova på mage vid 3 månader?

Dottern har bara alltid sovit på mage. Tog oss nog 2 veckor eller så att inse och innan dess sov hon max 15 minuter förutom i vagnen så varje natt slutade med att hon sov på min mage istället då vi båda till slut bara däckade. Sen har hon fått sova på mage och sover ok inte jättebra och vaknar om man låter för mycket. Vi fick en utskällning till att börja med på BVC, men de tyckte det var ok när vi fick låna ett andningslarm av släkt. Inte så smidig sköterska kan jag säga Med tanke på hur mycket de skrämde upp mig så blev ju jag lugnare med larm också. Det har bara larmat en gång och då hade hon lyckats knöla ihop sig för långt ut i kanten på sängen, men då täcker plattorna i princip hela sängen Men de brukar väl säga att när barnet vänder sig självt så får det sova som det vill Kan tillägga att hon tillhör de som var rörliga och starka i nacken väldigt tidigt, (nacken tränade hon så fort hon vaknade och låg och tittade runt en stund innan hon gnällde) och vände sig åt båda håll runt 3 månader

Svar på tråden Sova på mage vid 3 månader?