• Icnivad

mammakläder (vinter) hjälp!!

Jag var gravid förra vintern. Då det var så där fruktansvärt kallt. Jag köpte mig ett par gravid-jeans (och dom använder jag även i dag, de är så fruktansvärt sköna!!) Sen körde jag mest på mjukisbyxor med långkalsonger under (vanliga, inga specialköpta för gravida). Sen har ju modet varit så att man ska ha tröjor som är lite större och påsigare, så jag köpte vanliga stickade tröjor som jag kan använda nu. Använde också mycket av mina vanliga tröjor med dragkedja eller knappar, såg bara till att inte stänga dom eller bara knäppa de översta knapparna. I t-shirt-väg så använde jag fortfarande bara vanliga tröjor som var riktigt stretchiga.

Sen var det jackan! Jag hade en "liten" dun-jacka första tiden, sen bytte jag till mig en "stor" dun-jacka som min lillasyster hade för att dölja magen lite ;).
    Ett tips är ju att försöka använda så mycket "vanliga" kläder som möjligt.
    Knäderna blir helt plötsligt mycket dyrare bara för att det står "mamma" på dom. Det är bara kolla igenom det vanliga utbudet av kläder och ta det som ser lite större ut :)

• Icnivad

Sen rekomenderar jag varmt "hårsnodd i knappen" på de vanliga brallorna man hade sedan innan ;)

Svar på tråden mammakläder (vinter) hjälp!!