• Bubbis10

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

har bara läst ts å sista sidan där det e mkt påhopp på ts om vilken hemsk styvmamma hon är??
    Hon är INTE de andra barnenes mamma å jag ser inte hur man kan klandra henne?
    det är väl upp till pappan om han vill lägga mer pengar på SINA barn å inte upp till henne?
    Sen kan jag tycka att natta barnen det kan man göra ts men att kräva att du ska älska dom lika mkt som dina, nej det kan man inte.
    för mig är alla barn en gåva men sina egan e ngt alldeles speciellt.
    många som klagar på dig här inne har säkert själva hört-mina barn, andras ungar.

Det är din mans barn å hans å bio mammans ansvar att lösa dom bitarna INTE ditt!

• Bubbis10
    Anonym (fattar noll) skrev 2010-07-20 15:50:37 följande:
    Det är väl ingen som har gapat stort om att barnens pappa tar hand om sina biologiska barn istället för pappans sambo.

Frågan gapar stort över hur man läser mellan dina rader att du egentligen inte vill ha med dessa bonusbarn att göra, det jag även kan utläsa är att du tycker det är jobbigt med dessa bonusbarn.

Att du inte någonsin kan ställa upp för dessa barn, gällande kläder med mera, visst är du snäll som lagar maten till dem, men gör inte din dotters pappa det någon gång då, men allvarligt tycker du inte det är pappans sak att laga maten åt dem också. 

Varför befriar du dig inte för från detta ont. 
    Men menar du att om man träffar en man som har barn sen tidigare så måste man automatiskt älska hans barn som han har sen innan? hon blev kär i honom som man, inte i hans barn.
  • Bubbis10
    Anonym (fattar noll) skrev 2010-07-20 15:56:37 följande:
    Jag har inte sagt att man måste älska bonusbarn. Älska behöver man inte göra, men man kan göra så gott man kan och man kan tycka om, att ställa upp då och då i ett förhållande och för barnen är väl inte så farligt. 

Varför ska man vara så ego och revirtänkande för. 

Och träffar man en man som tidigare har barn, ja då får man faktiskt stå ut. Som man bäddar får man ligga den som bäddar ligger man med.  
    ok, jo självklart så kan man göra så gott man kan, det är trots allt barn vi pratar om. Personligen så skulle jag aldrig involvera mig med en man som INTE tyckte mkt om mina barn, men nu har ts man valt att vara med henne. Jag levde en gng i tiden med en man som hade 2 st barn sen innan, den ena var helt underbar å man kunde bara tycka jättemkt om h*n, medans den andre var en riktig liten djävul asså...ja finner inga ord för det barnet. hua...

man behöver inte vara ego eller revirtänkande för att man som Ts inte vill lägga massa pengar på hans tidigare barn. Sen så har jag svårt å se att man inte kan tycka om sin partners barn då det är en del av den man som man älskar å lever med.
  • Bubbis10
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:17:48 följande:
    Jag tycker inte att jag är varken ego eller revirtänkande. Jag ställer upp för barnen, men inom rimliga gränser. Han har ett föräldraansvar till alla sina barn som går först.
    håller med dig, du är inte otrevlig eller elak emot barnen, du finns där å dom har sina egna föräldrar. Du har DITT barn å ta hand om.
  • Bubbis10
    mandelblomma skrev 2010-07-20 16:23:21 följande:
    om man har ett gemensamt barn som får kläder av säg sin mormor elelr moster, måste man som styvmamma köpa lika fina kläder till styvbarnen då?
    Om min mamma  sparar pengar till mina biobarn, måste jag se till att även styvbarnen får samma summa osv?
    Vart går gränsen?
    Eller hur! bra sagt där...
  • Bubbis10
    idibidi skrev 2010-07-20 16:21:05 följande:
    LÄste bara första och sista sidan av kommentarer.
    Men jag reagerade på en sak...

Du skrev att ni hade gemensam ekonomi, då går ju hans pengar åt mer på ert gemensamma barn än de andra flickorna, speciellt om du handlar till ditt barn varje vecka?

Du skrev ju att du tycker det är kul att handla, men endast till din dotter va?
    Dina styvbarn kanske behöver en kvinnlig förebild som bryr sig, istället höjer du din egen dotter till skyarna. Om mannen din inte bryr sig, för let's be honest, män bryr sig inte om kläder, och mamman inte kan ta hand om sitt spelberoende, så vore det väl bara en god akt till barnen?

Och om du gått med på gemensam ekonomi bör du ju förstå att din sambo borde lägga ner lika mkt klädesmässigt som till er dotter, oavsett om du gör mödan att shoppa? Du skrev ju att det var kul, men du har väl bara visioner av din egen dotter i de kläderna?

Det handlar inte bara om kläder. Det handlar om att du tycker det är orättvist att de förväntar sig mer utav dig i situationen. Tråkigt att det skall vara så att du måste hamna i försvars position hela tiden. Du verkar bara vilja ha positiv  feedback, och sedan beter du dig omoget angående de negativa kommentarerna.

Jag kan förstå att du känner dig hunsad, men så stort är ju inte problemet för din del. Det är din inställning angående barnen som är illa. Jag växte upp med ett riktigt asshole till styvmor och en pappa som inte brydde sig. Min mamma var iof död, och inte dysfunktionell som dina styvbarns mor verkar vara. Men jag ville verkligen verkligen bara gå och shoppa med min styvmamma, eller få naglarna målade av henne, eftersom att hon gjorde sånt med sin dotter.  Jag hade behövt det, istället behandlade hon mig som en börda och tog ut saker på mig, eftersom att min pappa inte engagerade sig nog och att hon fick ta hand om mycket själv.
    Tillslut slutade hon laga mat till mig och tvätta mina kläder, så jag fick göra det själv, när pappa bara jobbade hela tiden. Då var jag nio år.
    Det verkar inte vara så illa i din situation, men det påminner starkt om min förra styvmor angående din attityd när det kommer till att hjälpa till med barnen.
    Varför kan man inte bara vara varma och vänliga, eller dumpa karlfan om han inte bryr sig istället för att lägga sin ilska på barnen?

Om din tjej får märkeskläder bör hans döttrar få det också. För guds skull, det är nästan din plikt att din dotters systrar ska vara lyckliga och känna sig lika värda. Folk reagerar uppenbarligen på favoriseringen, kan slå vad om att det inte bara handlar om kläderna!
    Om nu pappan ifråga hade reagerat på detta så e det väl HANS ansvar att ta upp det med ts? din situation med din styvmor har ju inget med Ts att göra. varför ska hon dumpa mannen som hon valt att leva med å har barn ihop med? för att biomamman hellre lägger pengar på att spela än att få sina barn å känna sig lika väredfulla som ts barn gör för henne? Sälvklart så gör man skillnad på sina egna å andras, dom har sin bio mamma å det e väl hennes ansvar å som ngn skrev, e det så viktigt för farmor,biomamma att de andra barnen e lika fint klädda så för sjutton, då kan väl dom 2 gå med barnen å shoppa då!
  • Bubbis10
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:24:31 följande:
    Tycka om" och "ta hand om" är inte samma sak. Ja, jag köper och lagar mat till barnen, men jag tänker inte köpa dom kläder och borsta deras tänder.Om du träffar en man, väntar du dig då att han ska lägga dina barn, och shoppa åt dom och skjutsa dom överallt?
    lugn Ts, ser du mina andra inlägg så förstår jag dig fullt ut. Tycker inte du gör fel på ngt vis, sååå ta det lite lungt.
  • Bubbis10

Btw-vad e det för fel på H&M,s kläder?

• Bubbis10
    birkisch skrev 2010-07-20 16:27:59 följande:
    Jag känner mig illa till mods när jag läser vad TS skriver, det är tragiskt att behandla barnen så olika. Riktigt elakt. Antagligen får du ta till dig hans barn, eller flytta, man kan inte både äta upp, och ha kvar...
    ok? för att hon anser att barnen har en livs levande mamma som har ett eget ansvar för barnen? hon valde att leva med sin man, sen att han hade barn sen innan verkar ju Ts ha accepterat, men det innebär INTE att hon med ens har ett ansvar för dom. Hon har ansvar för sitt eget barn.
  • Bubbis10
    lillajessi skrev 2010-07-20 16:37:46 följande:
    Tycker ts syn på det hela är märkvärdig. Det är ju för i helsike din familj också! Ditt barns syskon. Är man familj så ska man inte göra skillnad på barnen! Av orsaker som borde vara helt uppenbara för vuxna människor...
    Det är hennes dotters systrar, inte hennes barn...så då menar du att dom automatiskt blir hennes fam?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...