• Moi Je Joue

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Men det här är ju pinsamt! jämföra TS med en mördare? Jag hoppas ni som är upprörda älskar er svärmor som er egen mamma, ni har ju valt er kille och då kommer svärmor på köpet och ni måste älska henne. Ska man skratta eller gråta över denna ignorans?

• Moi Je Joue
    Sofiero skrev 2010-07-19 22:14:12 följande:
    Undrar också varför "alla" hackar på ts.

Hon kanske valde en man med barn, men han valde en kvinna utan barn och jag gissar att hon redan från början var på det klara med att hon inte tänkte bli nån ny "mamma". Och jag gissar att han även visste från början att ts var mode-intresserad/medveten. Det här med att hon är mer intresserad av att handla till sin bio kan ju inte ha varit nåt som kom upp samma dag som dottern föddes... Ts får skit för att hon inte "nattar" när hon valt en man med barn som ska nattas, men mannen har fortfarande valt en kvinna som inte är intresserad av att natta. Varför är det då ts som är den största egoisten??
    Hon ser till att barnen har kläder på kroppen, mat på bordet, och hon verkar inte vara otrevlig mot dem på något sätt, så vad är problemet?? Ts bonusbarn har pappa, mamma, farmor och säkert ännu fler som ska se till att hon känner sig älskad och som en familjemedlem. Ts får skit för att barnen kommer känna sig orättvist behandlade när hon inte köper kläder till dem, men hur känner de då när deras MAMMA och PAPPA inte bryr sig om nåt nämnvärt vad de har på sig??
    Och som flera säger, varför ska hon lägga sina pengar på hans barn?? Nu verkar ju inte pengar vara något problem just här, men säg att jag har pengar och min bonus' mamma inte har det, ska inte min son få något tv-spel eller någon moped då för att jag inte köper en till bonusen också??

Näe jag tycker det gnälls för mycket på styvmödrar i största allmänhet, vart är biopappans ansvar???
    AMEN!
  • Moi Je Joue
    Anonym skrev 2010-07-19 22:21:40 följande:
    Amen??
    ja, du kan slå upp det på wikipedia om det var oklart Kyss
  • Moi Je Joue
    Anonym skrev 2010-07-19 22:26:11 följande:
    Aha du menade på de sättet trodde du skulle skriva amen ----- däfröfr skrev ja amen vad?? hehe e förrr tröttt
    jag har passerat tonåren för en hyfsat god stund sen :)
  • Moi Je Joue

esther m, du är inte ensam, vi delar helt uppfattning om hur det är att vara ihop med en kille med barn. alla är inte martyrmorsor som kräver exakt rättvisa med linjal mellan egna och andras ungar. känns som 1800-talet ringde och ville ha tillbaka sina värderingar kring hur en riktig kvinna ska bete sig.

• Moi Je Joue
    Väntarochlängtar skrev 2010-07-21 16:33:07 följande:
    Om man träffa en partner som har barn sedan innan får man väl "köpa hela paketet"?
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 16:36:41 följande:
    En del tar bara halva paketet,, säger att de tycker om bonusarna och det räcker så tack.
    varför måste man vara nån slags barnälskande övermänniska bara för att man råkar träffa en man med barn sen tidigare?
    det är inte styvmammans fel att det gick åt skogen med den förra familjen och att barnen inte får växa upp i kärnfamilj, det är bioföräldrarna som står ansvariga för den biten.
    pinsam diskussion, hur kan man inte bara ta att alla har kommit fram till olika lösningar. och vad är det för larv att man måste älska sina bonusbarn, vad lever ni i för underlig värld, man kan inte älska nån per automatik, särskilt inte bara för att de är barn. till skillnad från vad vissa verkar tro finns det inte förprogrammerat hos kvinnor att villkorslöst älska alla barn. det räcker gott och väl att tycka om. eller snarare att acceptera, respektera och vara allmänt trevlig.
  • Moi Je Joue
    Fartill3 skrev 2010-07-21 17:19:07 följande:
    ja det är så sant KVINNOR har svårt för andra kvinnors avkoma män har inte det i samma utstäckning ......
    jag har varit på båda sidorna av staketet

"Människor glömmer vad du gjort och vad du sagt men de kommer alltid i håg hur du fick dem att känna sig"
    men det är ju en helt annan diskurs, nu pratade jag om att det verkar vara en rådande norm att man måste älska dem för att de är just BARN! jag älskar inga barn särskilt mycket, ibland är de söta ibland är de störiga, precis samma med min bonus. och nu är det ju faktiskt så att alla barn är nån kvinnas avkomma och jag skiter fullständigt i vem som är mamman om det handlar om att tycka om barnet.
    och ja det är ett jättespexigt citat, det var fint att du ville ta det en gång till sådär lite godtyckligt i förhållande till diskussionen.
  • Moi Je Joue
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 17:48:15 följande:
    Hur vet TS att de inte blir ledsna innerst inne?

när de kommer i 2a å 3e och 4e klass så vet de mycket väl om vad som är märkes och inte märkes... då kommer de garanterat att märka skillnaden.
    om de inte redan nu fattat det alltså... sånt lär sig barnen fort idag.
    och hur vet DU att de blir ledsna innerst inne?
    det låter ju som att bonusbarnen går klädda i gamla potatissäckar.
  • Moi Je Joue
    Anonym skrev 2010-07-21 17:57:36 följande:
    Okej, så vad händer om pappan börjar köpa dyra märkeskläder till sina äldre barn? Antagligen ska ts då köpa ännu värre saker och kräva att pappan ska vara med och betala. Barnen har inte en chans att bli lika behandlade. I en familj har alla rätt att få likvärdiga saker!
    pappan är ju förälder till ALLA barnen, ts är ju bara förälder till ett, inte svårare än så.
  • Moi Je Joue
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 18:02:33 följande:
    Hur tänkte du nu?

jag frågade hur TS vet om de inte blir ledsna innerst inne?

Jag vet att man kan bli ledsen men inte visa det utåt om det var så du menade.
    men varför FÖRUTSÄTTA att de blir ledsna? dom lär ju knappast bry sig om märken, H&M har massa snygga barnkläder. barn brukar inte ha samma klädsmak som vuxna. du gör ett problem som inte existerar.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...