• Moi Je Joue

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

bonnieloveskim skrev 2010-07-21 18:10:29 följande:
    Varför förutsätta att de inte kommer reagera?

och JODÅ de kommer att bry sig om märken... de är 7 å 5 år.. snart kommer det de kommer vara fullt medvetna mer än vad du och jag är tom. 
    Visst har HM snygga barnkläder.

Kan inte TS handla där så alla barnen får lika då?
    men helt ärligt, i barns värld är "märken" lika med star wars och hello kitty, lovar dig att de aldrig hört talas om molo.
    jag skulle gärna klä min bonusunge lite snyggare men han vill ha sina kläder med barntryck på, ska jag tvinga på honom nåt som jag tycker är snyggt bara för att det är dyrt? om jag får egna barn kommer jag också lägga ner mycket tid på att köpa fina kläder till honom/henne, ska jag då fortfarande tvinga på bonusen kläder som JAG tycker är snygga bara för att det ska bli rättvist?!

och nu är det ju så att ts inte tycker att hm's kläder är snygga så det spelar inte ett dugg roll om vare sig du eller jag tycker det. hon har aktivt valt att inte skaffa två tidigare barn till skillnad från sin man så det är HAN som får stå för barnens klädinköp.
  • Moi Je Joue
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 19:01:37 följande:

TS nattar du din dotter? Läser saga ligger bredvid och nattar henne..?
    Eller stänger du bara dörren och säger godnatt och släcker lampan?

Tänkte bara på det du skrev.. att du inte nattar hans barn...   vilket du klargjort att du inte vill göra sedan dag 1.

jag tycker att du TS särbehandlar barnen fruktanvärt i saker som käns i ett barnahjärta.

DU verkar vara en stor egoist som inte kan handla åt hans barn.
    En del män har faktikst inget som helst smak för kläder.. men ska barnen lida för det?

Jag vet de pappor som sätter på barnen helt omatchande kläder men de ser inte det alls, för de har ingen aning om hur kläder ska matcha. Så medans din dotter har en garderob med kläder som hon får så mycket beröm äver hur fin hon är, så kan du inte ens tänka dig att ta pengarna han erbjudit och handla kläder till hans barn.
    Bara för att de är hans barn.
    De är barn.
    De har inte valt att komma till världen.
    Men du valde att ha en relation med denna man.
    Barnen har heller inte nåt att göra med att mamma och pappan separarade.
    Ändå så straffar du dem med att de endast ska få det minimilt hos pappan.
    De får inte lika fina kläder.
    Pappan måste natta 2 barn helt själv och erat gemensamma som han säkert också vill natta. Medans du inte ens hjälper till att natta de andra 2.

Han är som en ensamstående pappa till 3 med en egoist till sambo.

Du valde han med bagage. Då får du faktiskt ta det utan att straffa barnen som inte har valt nåt av detta och som inte ens kan göra nåt åt sin situatiuon idag.
    Utan de har mamma på ett ställe och pappa på ett annat. Och pappa måste dela sig på 3 fast deras halvsyster hos er får båda 2, så har dessa barn endast sin pappa.

fortfarande så är det inte ts fel att barnen har skilda föräldrar, är det så himla svårt att fatta?!
    Anonym skrev 2010-07-21 19:02:05 följande:
    Jag tycker att farmor och mamma ska se till att skämma bort pappans barn sedan tidigare. Kanske en resa till Disneyword, en ipod, egen häst....
    och är det nu helt plötsligt gemensamma ungens fel att hennes storasyskons mamma spelar bort klädpengarna?! nu får ni fan ta och ge er, det är så låg nivå att jag skäms å era vägnar.
  • Moi Je Joue
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 19:08:21 följande:
    fortfarande så är det inte ts fel att barnen har skilda föräldrar, är det så himla svårt att fatta?!
    Anonym skrev 2010-07-21 19:02:05 följande:
    Jag tycker att farmor och mamma ska se till att skämma bort pappans barn sedan tidigare. Kanske en resa till Disneyword, en ipod, egen häst....
    och är det nu helt plötsligt gemensamma ungens fel att hennes storasyskons mamma spelar bort klädpengarna?! nu får ni fan ta och ge er, det är så låg nivå att jag skäms å era vägnar.
    ursäkta om jag missade ironin men vissa inlägg här är så underliga så det är svårt att veta vad som är på riktigt och inte.
  • Moi Je Joue
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 19:07:05 följande:
    Hon har däremot valt en man som har 2 barn sen tidigare.. men hon vill på nåt sätt inte unna de barnen nåt.
    Och hon har visst det valt dem. Hon valde mannen att ha en relation, då ingår bagaget automatiskt.
    jag förstår inte ditt påstådda samband. hon har valt en man med barn, ja. men hon har inte valt att skaffa två egna tidigare. hon måste inte vara en extramamma, hon är en vuxen i barnens närhet. förstår inte din kärnfamiljspanik.
  • Moi Je Joue
    Anonym skrev 2010-07-21 19:10:14 följande:
    Va? Vem har påstått att det är ungens fel? Tycker bara att storasyskonen kan behöva lite extra, småsyskonet klarar sig med vad h*n har...
    hahahahaha ditt inlägg var inte ens ironiskt! där ser man. så bra att du likställer att få en iphone, en disney-resa och en egen häst mot att få olika kläder. lite lustigt.
  • Moi Je Joue
    Ari Gold skrev 2010-07-21 19:11:51 följande:
    Vad är det för prat om att pppan _valt_ att skaffa 3 barn och TS bara ett. TS har väl för f*n ett val hon med och nu har hon VALT att leva i ett hushåll med 3 barn.

När det gällr att "lägga pengar på hans barn" så kan hon väl använda de barnens barnbidrag till kläderna. Tycker man om att handla märkeskläder coh är intresserad av barnkläder i allmänhet ser jag inte vad som skulle vara bördan i att handla åt fler.

Jag gillar också barnkläder och handlar åt alla jag kommer åt, inkl syrrans barn osv. Vad är problemet?

Känns mest som att TS använder detta som ännu ett sätt att distansiera sg från bonusbarnen.
    och vad är det för snack att man måste vara lika delaktig?
    problemet är att du utgår från vad DU vill, alla kan ju inte tycka samma. du kan väl köpa kläder till ts bonusbarn om du har så stort intresse?
  • Moi Je Joue
    Anonym skrev 2010-07-21 19:28:31 följande:
    Vad är det för skillnad? Minstingen har säkert en gunghäst och en låtsasdator. Sen är det väl upp till farmor att skämma bort vem hon vill?
    okej, vi tar det en gång till eftersom det verkar krångligt.
    pappa och farmor är alltså förälder och farförälder till alla tre barnen. ts är mamma till ett av barnen. däri skillnaden.
  • Moi Je Joue
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 19:31:08 följande:
    men så klart man måste vara delaktig om man valt relation med en som har barn.

allt annat är egoistiskt.
    ja man blir automatiskt delaktig men man måste inte vara LIKA delaktig. som styvmamma har du bara skyldigheter och inga rättigheter.
  • Moi Je Joue
    Esther M skrev 2010-07-21 19:32:49 följande:
    menar du att egoism alltid är fel? motivera.
    ja för kvinnor ska vara självuppoffrande och barnälskande, allt annat är SÅHIMLADUMT!!!
  • Moi Je Joue
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 19:35:24 följande:
    Kanske ska starta en ny tråd: kan soc ta mina styvbarn för att jag inte vill vara deras mamma när dom redan har en och bara köper kläder till mitt barn? Obs, pappan köper till styvbarnen.
    love it, jag kommer följa intrigen!
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...