Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Mr X) skrev 2010-07-22 00:47:44 följande:

Har inte läst hela tråden men av det jag läst, tycker jag att du har en märklig inställning. Så om pappa inte är hemma så vet flickorna inte hur det blir med matsäck, gympapåse etc? Skapar en enorma osäkerhet och utanföskap. Vilken kall miljö att växa upp i...

Tycker det är jättemärkligt att man kan bli tillsammans, flytta ihop och t.o.m. skaffa barn ihop med någon som har barn och sen göra så stor skillnad på dem i vardagen. (det troligaste är att du visste om att han hade barn innan)

Det är ännu märkligare hur någon som har barn kan gå med på att den skillnaden görs.

Missförstå mig rätt, självklart har du mer känslor för ditt barn än hans och självklart har du rätt att sätta gränser i hur mycket du ska göra med hans barn...men de rent vardagliga sakerna måste man väl ändå samsas om, oavsett vems barnen är. Ni är ju ändå en familj...eller anser ni er vara två olika familjer? Det är ditt barns storasystrar, blir jättemärkligt om det är stor skillnad i vardagen...och flickorna lär märka av det, hur hemma kan de känna sig hos er? De ska väl inte behöva känna att de är på besök.

Märkligt resonemang...och ännu märkligare att pappan går med på det.

Är inte pappan hemma är inte heller barnen hos oss, förutom om han är borta någon kväll då och då elelr ett ärende mitt på dagen, jag jag sitter barnvakt en stund. Alltså behöver dom inte oroa sig för gympapåsar.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-22 01:21:28 följande:
    Räcker det för att barnen ska känna sig hemma hos sin pappa?
    TYdligen inte om jag inte också natatr dom och köper deras kläder...
  • Anonym (Stepmom)
    Vanilj L skrev 2010-07-22 08:55:13 följande:
    Jag tror ärligt talat inte att dom vill att du ska vara förälder. Jag tror att ni behöver reda ut en hel del.
    Hur menar du nu? Motivera gärna, för jag förstår ärligt talat inte vad det är att reda ut? Jag tror inte heller att dom vill att jag ska vara deras förälder. Dom har redan två och behöver inte tre.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-22 09:47:50 följande:
    Nej, ts har skrivit att pappan har ansvaret för 3 barn varannan vecka och 1 barn varannan.
    Men det förstår du väl att jag menar att han har gemensamt ansvar för vår dotter hela tiden? Har inte du alltid ansvar för dina barn?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-22 10:05:08 följande:
    Varför lever ni i en så ojämställd relation? Hur länge tror du sambon/maken kommer att orka att ensam axla allt ansvar varannan vecka och sen "dela" ansvar med dig varannan?
    Jag och han har gemensamt ansvar för vår dotter hela tiden. Sedan har han ansvar för sina andra två döttrar vv. Jag hoppas han kommer orka jämt, annars var det ju synd att han skaffade barn.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-22 10:22:03 följande:
    Synd att han skaffade barn? Jag tror nog mest att han kommer att tycka att det är synd att han skaffade ytterligare ett barn, med en kvinna som inte vill dela ansvaret och vara familj med alla barnen.
    Jag förstår bara inte hur det är rimligt att vänta sig att nån annan ska ta hand om ens barn?
  • Anonym (Stepmom)
    Esther M skrev 2010-07-22 10:37:00 följande:
    Vilken sympatisk profetia.  Den som lever får se, hur det går för ts och hennes sambo. Om han inte klarar av ansvaret för sin barn kan han kanske anställa en au-pair. 

Jag tycker det verkar som om ts och hennes sambo har utformat ett riktigt schýsst familjeliv. Ser inte varför problem skulle uppstå, faktiskt.
    Ja, varför nte? Den dagen min sambo känner att han inte orkar ta hand om sina barn, och vår relation ska bli lidande, ska jag be honom anställa en au-pair. Bra tips!! Ni ser, jag tar visst till mig tips och råd.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-22 10:51:08 följande:
    Ts måste acceptera att sambon vill ha det på annat sätt. Som det är så kör hon hela familjen i diket...
    Men sambon är ju nöjd! Förstår inte att det inte gått fram?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-22 11:36:52 följande:
    Han har sagt att han kan ge henne pengar så hon kan handla till hans barn. Han har bett henne följa med och hjälpa till... Men ts vill bara ha en primadonna i familjen.
    Javisst, jag vill att hans barn ska gå runt som trasdockor, ska föreslå att han klipper av dom håret också. *ironi*
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-22 11:42:18 följande:
    Därför att det var ts svar på varför hon inte följer med pappan och handlar fast han ber om det... Hon anser inte att han vill även om han frågar.
    Nej, det var svar på frågan varför jag inte kan följa med honom ut och handla, från folk i tråden. Han har aldrig bett mig.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...