Inlägg från: bonnieloveskim |Visa alla inlägg
  • bonnieloveskim

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 19:58:29 följande:
    Jag spenderar mer pengar på vår gemensamma dotters kläder än vad han gör. delad betyder att vi har varsin ekonomi, gemensam betyder att man har den tillsammans.
    Så nu när ag tänker efetr så får ju faktiskt min dotter MINDRE klädpengar av sin pappa än vad hennes syskon får. Vem är det synd om egentligen`?
    men jag undrar samtidigt...
    hur mycket betalar du i hyra och räkningar?
    om det är DINA pengar , betalar ni lika mycket i mat och allt annat som rör hushållet?
    Jag undrar hur mycket av HANS pegnar som han måste lägga ner på hyran och räkningar och mat när du använder DINA till lyx kläder till barnet.?

sen så missuppfattade jag dig vad du menade.. ordet delad kan uppfattas som varsin eller som gemensam.
  • bonnieloveskim
    My Girls skrev 2010-07-21 20:03:12 följande:
    Men Bonnielöve och Ari... jag menar bara att hon tar ansvar till en viss gräns och jag anser inte att man ska behöva axla hela föräldraansvaret som bonus....

Problemet här är ju att många tror att bonusbarnen går iklädd lump och att ts barn ser ut som en prinsessa, att bonusbarnen inte får någon tid av ts.... men då skulle väl inte ens ts bemöda sig med att laga mat, om hon var så kall???
    Nä just det.. du har nog rätt.
    Hon är nog en snäll bonusmamma som lagar mat till dem i alla fall... det är nog ganska jobbigt och rätt mycket uppoffring.
  • bonnieloveskim
    Esther M skrev 2010-07-21 20:16:34 följande:
    nu famlar du efter halmstrån.  för att kunna diskutera det här med ts räcker det med att veta att de har delad ekonomi.
    HAHA... nej du...
    om tex han betalar hela hyran och alla räkningar och maten och hon får leva upp sina pengar så är det inte alls något halmstrå.
    Men många gör så ändå.

TS säger SINA pengar, men då ska de också ha bidragit med lika mycket 50/50 i alla andra utgifter, annars är det inte henns pengar.

OM man anser att han tex tjänar mer och ska betala mer av det så försörjer han ju henne.. då ska hon inte mucka om att köpa saker till hans barn om hon lever på hans pengar.
  • bonnieloveskim
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 20:21:14 följande:
    du spekulerar så himla mycket. varför skulle hon inte betala nån hyra i deras gemensamma hem?
    alla gör inte det. Många blir faktikst försörjda av sin man för att män tjänar mer än kvinnor.
    om hon gör det eller inte vet jag ej, därav frågan.
  • bonnieloveskim
    Esther M skrev 2010-07-21 20:22:20 följande:
    Det är fortfarande inte ts man, utan hans mamma, som vill att ts  ska handla kläder åt styvbarnen. Ts och hennes man verkar vara överens om sin ekonomi, följaktligen är det inte relevant för dig att veta exakt hur de distribuerar sin välfärd.
    uppenbarligen pappan med eftersom han hade erbjudit henne pengar att handla för men hon ville inte göra det.
    om hon nu går så mycketi affärerna varför kunde hon inte handla det? var det så jobbigt att släpa hen något till hans barn?
  • bonnieloveskim
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 20:23:10 följande:
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:15:49 följande:
    Nä just det.. du har nog rätt.
    Hon är nog en snäll bonusmamma som lagar mat till dem i alla fall... det är nog ganska jobbigt och rätt mycket uppoffring.
    Eh ja, det är rätt jobbigt med tanke på att jag har en jobbig graviditet med komplikationer.
    Men det är väl ditt val att vara gravid eller?

ska jag säga.. skyll dig själv då!
  • bonnieloveskim
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 20:32:51 följande:
    är det jag som är ute och cyklar eller har ts man verkligen erbjudit henne pengar att shoppa till övriga barn för? det var väl nåt påhitt från ett tidigare inlägg?
    läste  i ett tidigare inlägg att någon läst att pappan hade erbjudit ts pengar att shoppa för...
  • bonnieloveskim
    Esther M skrev 2010-07-21 20:31:50 följande:
    oj. nu ger jag mig. jag har inget som överträffar din oslagbara argumentation.
    Men det dög när det var pappans val att ha 2 barn innan henne.

nu är det väl ändå TS som valt att vara gravid.. eller är jag helt ute å cyklar är det nån annan som är gravid nu med??

Varför ska olika saker gäller för TS och för pappan till de 2 barnen?
    ni menar väl inte att pappan ska hjälpa ts?
    Det är ju inte hans som är gravid heller.
    Hennes graviditet. Hennes problem.

precis som barnen, Han barn hans problem.
    så har det låtit genom hela tråden.
  • bonnieloveskim
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 20:43:13 följande:
    ja det är precis samma! än en gång slår du oss med häpnad!
    förklara hur du ser på det hela
    eller kan du bara kommentera?
  • bonnieloveskim
    Esther M skrev 2010-07-21 20:55:56 följande:
    Barnen är med på samma sätt som alla andra. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att hålla ihop alla i familjen. Alla är med i familjen, ibland gör man saker med den ene, sedan med den andra. Alla behöver inte vara med på allt. Eller menar du att alla alltid ska vara tillsammans? Då kan ju barnen inte åka till sin mamma.
    Ja när man har en familj med barn så har man en sammanhållning.
    Det funkar även om man har växelvis eller andra barn och även om man gör egna saker med vissa barn ibland så de får egent id.

man är inte "bara med" utan man har en sammanhållning.

ta ett exempel. en skolklass.

om man bara är med i klassen så är man ju bara med.
    Men är man en i gänget så är man med i sammanhållningen.
    De som inte är med i gänget är ju utanför - trots att de faktiskt går i samma klass å sitter i samma klassrum.

De som inte är med i gänget kan lätt känna utanförskap och tom mobbning.

att ha en samhörighet är viktigt, oavsett var och för vem. Det kan gälla vuxna med. En vuxen kan vara p samma arbetsplats men aldrig bli tillfrågad om man vill äta lunch ute tex.. då känner man ju utanförskap. Även om man inte blir mobbar så är det en typ av mobbning.
    Sammanhållning inom familjen är viktigt för där spelar m ånga viktiga känslor roll.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...