Inlägg från: Zezana |Visa alla inlägg
  • Zezana

Få valp att sova hela natten?

Fy tusan vad jobbigt det lät !
    Vad gör valpen dagitd/kvällstid ? Dricker han väldigt mkt ? (självklart dricker alla mkt när det är sommar & varmt)

Länge sedan jag hade valp nu, men tycker det låter lite väl häftigt, tror jag har gått ut med mina max 1 - 2 gånger per natt i början.. (får hem en goldenvalp om 1½ vecka, får se hur det slutar )

• Zezana

Låter som att valpen behöver mkt närhet & trygghet just nu.. Har ni ingen madrass att lägga på golvet tex ? Så turas ni om att sova tillsammans med valpen på madrassen.. Tar ni upp valpen i sängen så kommer den ligga där även när den blir stor, spelar ingen roll om den har varit ute & rullat sig i lera (talar utav egen erfarenhet, jag har alltid haft mina hundar i sängen tidigare)

Det är juh som tur är en kort period som det kommer att vara så här jobbigt, det blir bättre, jag lovar !
    Men jag förstår att ni vill sova lite mer än 2 timmar åt gången..

• Zezana
    Cornellia skrev 2010-07-20 16:04:05 följande:
    Annars kan man ju lära hunden att den aldrig får hoppa upp utan tillåtelse.

Vår tjej sover oftast på golvet, hon vet att hon måste ha en inbjudan för att få vara i sängen eller soffan.
    Självklart kan man det ! Men det kan ofta vara svårt att lära en valp, blir liksom dubbla budskap för en sådan liten krabat..
Svar på tråden Få valp att sova hela natten?