• Anonym (lillasvarta)

BH-lösa kvinnor - sexigt eller smaklöst?

Inspirerad av denna tråden

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m53560212.html

startar jag en egen tråd i ämnet

Är det snyggt med kvinnor som går utan BH offentligt? Är det förtryck att tycka det ser billigt ut? Skulle du t ex respektera en kvinnlig kollega utan BH lika mycket som dina andra kollegor, eller påverkar det?

• Svar på tråden BH-lösa kvinnor - sexigt eller smaklöst?
  • Anonym

Tycker det ser hemskt ut. Personligen tycker jag att det är extremt osexigt när bröstvårtorna syns genom tyget.

• Rynkigutanpåslätinuti

1. Jag tror att de som är snygga utan bh privat är snygga utan bh offentligt.
    2. Det är fakta att det är billigare att inte använda bh.
    3. Jag respekterar väldigt få av mina kollegor oavsett om de använder bh eller inte.

• gaud
    Anonym skrev 2010-07-21 10:15:11 följande:
    Tycker det ser hemskt ut. Personligen tycker jag att det är extremt osexigt när bröstvårtorna syns genom tyget.
    Tycker precis tvärtom.
  • Lillsnufflan

Jag har stora tunga hängbröst så jag har inte gått utan sedan de började hänga när jag var 12. Men jag har alltid varit avundsjuk på de som kan gå utan. Jag har aldrig reflekterat över att det skulle finnas något sexuellt motiv, jag skulle mer vilja ha klänningar och toppar med häftiga skärningar. U-ringade i ryggen eller axelbandslösa t.ex. (Ja, jag vet att det finns axelbandlösa BH:ar men de sitter oftast sådär om man har FF-kupa). Mina kompisar som KAN gå BH-lösa gör det oftast när de har den typen av kläder och om tyget är tunt har de sånna där "plåster" på bröstvårtorna som gör att de inte syns genom tyget.

• Anonym

Beror helt på vad för bröst dom har. tycker det ser slaffsigt ut med stora hängande bröst utan bh. men det kan vara helt okej med små bh lösa tuttar.

• gaud
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-07-21 10:20:01 följande:
    1. Jag tror att de som är snygga utan bh privat är snygga utan bh offentligt.
    2. Det är fakta att det är billigare att inte använda bh.
    3. Jag respekterar väldigt få av mina kollegor oavsett om de använder bh eller inte.
    Ja, en BH är ju inte gratis att köpa, så i den bemärkelsen är det billigare.
  • Anonym (mamma Mu)

Jag älskar mina bröst, de är inte så stora och fasta. Alltid när jag går ut på klubbar och bär klänning så struntar jag i BH:n, tror inte det är någon som märker något heller förutom om det är riktigt kallt uteDrömmer

• gaddad
    Anonym skrev 2010-07-21 10:22:49 följande:
    Beror helt på vad för bröst dom har. tycker det ser slaffsigt ut med stora hängande bröst utan bh. men det kan vara helt okej med små bh lösa tuttar.
    Håller med. Det är snyggt utan BH då tjejen/kvinnan har små (och fasta) bröst. Mina små är dock inte så skojiga utan BH efter graviditet och amning Beror också mycket på klädesplagget man har över.
  • Mimmi P

Om man har lagom små och fasta bröst tycker jag att det är snyggt utan. Mina monster behöver dock verkligen en bh för att se bra ut! Går utan hemma på kvällarna ibland men tycker det är väldigt obekvämt när de hänger fritt.

Jag tycker dock inte speciellt mycket om vad andra väljer att göra. Jag kan ju notera det och konstatera att det inte ser snyggt ut men smaken är ju så olika och min smak brukar inte vara densamma som den stora massans så jag brukar försöka hålla mina åsikter för mig själv.

• gaud

Brösten behöver absolut inte vara fasta. Tvärtom är det de som är mjuka och rör sig fint som har mest att vinna på att slippa BH.

Svar på tråden BH-lösa kvinnor - sexigt eller smaklöst?