• Anonym (lillasvarta)

BH-lösa kvinnor - sexigt eller smaklöst?

Inspirerad av denna tråden

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m53560212.html

startar jag en egen tråd i ämnet

Är det snyggt med kvinnor som går utan BH offentligt? Är det förtryck att tycka det ser billigt ut? Skulle du t ex respektera en kvinnlig kollega utan BH lika mycket som dina andra kollegor, eller påverkar det?

• Svar på tråden BH-lösa kvinnor - sexigt eller smaklöst?
  • gaud
    jdg skrev 2010-07-21 17:21:40 följande:
    Varför vill man gå utan? Strävar man efter hänget?
    Ett snyggt häng är otroligt fint.
  • Tigrino

För det mesta ser det smaklöst ut, iaf om bröstvårtorna syns, och beror på hur stora bröst personen ifråga har. Jag har lite lättare att se små bröst hänga fritt under tröjan än jättestora. 
    Värsta jag någonsin sett var en långt ifrån liten kvinna med ordentliga bröst som klämt ner sig i en supersmal och tight, tunn klänning utan BH. Inte fint... Men hon och andra kanske tyckte det, jag gjorde det inte Flört  
    Bröstvårtorna stod rakt ut... blah!  

• Rumpetroll

Jag säger det igen.
    Ja det är snyggt om kvinnan i fråga har små fasta bröst.
    Men nån med stora tunga och väldigt hängiga bröst är det inte snyggt.

• oOMayaOo
    gaud skrev 2010-07-21 16:00:52 följande:
    Eftersom tuttar är snygga så fungerar det alltså bra utan BH.
    Skönhet ligger i betraktarens ögon Flört
  • Anonym (Kvinna)
    Ahmed Wehbe skrev 2010-07-21 19:18:37 följande:

Peace!

Tycker man ska skippa bh och använda lite fluffiga kläder istället, eller nån slags tight klädsel istället för bh och sen vanliga kläder. Det finns många hälso risker med BH's faktiskt, hade skrivit en artikel om det på ett annat forum men nu är den borta. Kanske skriver en ny nån gång.

Om man känner sig tvungen att använda BH så borde man använda det när flygande bröst blir obekvämt, typ träning, jobb, ute o går. Men annars tycker jag det är bra om kvinnor är bh lösa! pga att det är nyttigt för kvinnor, och jag stödjer kvinnors välmående :P

Ohälsosamt med BH?
    Var har du forskningen på det?
    Det har jag aldrig hört talas om, så den forskningsartikeln är jag intresserad av att läsa.

Som svar på ditt andra stycke:
    Ja, precis.
    Majoriteten av oss som använder BH gör det för att vi tycker att det är obekvämt att gå utan BH. Punkt.
    Du stödjer vårt välmående. Toppen! Så låt oss då ha våra BH:ar på oss, vi som behöver det - så är vi välmående.

• Denebola

Bh har man för sin egen skull, för att stödja brösten. Vill man inte ha/behöver man inte detta stöd eller anser att bh är obekvämt kan man välja att avstå. Bh har man inte för någon annans skull, och om andra anser att det är osmakligt är det deras problem.

Jag skulle nog reagera om jag såg ett par stora och hängiga bröst utan bh, men jag skulle vara medveten om min reaktion (impulsivt negativ), se att reationen är kulturellt påverkad (och inte nödvändigtvis rätt) och sedan göra en medveten tanke om att det faktiskt är helt okej och att om personen trivs bättre så, så är det bara bra för henne!

/Jo, jag använder bh.

• LillaTanten

Jag använder bh dagligen - faktiskt för att jag känner mig betydligt fräschare då. Amning, tyngdlagen och åren har haft en viss inverkan på min kropp...

Om jag ser en kvinna med stora hängiga bröst utan bh tänker jag absolut  inte att hon är osmaklig, utan snarare att det ser obekvämt ut - på samma vis som jag tänker det om en kvinna med en illasittande bh.

"Billigt" att gå utan bh vet jag inte om det är - mer än ekonomiskt eftersom riktigt bra behåar ofta är ganska dyra! Förtryck blir det enligt min mening enbart om du med alla medel försöker påverka den behålösa att ta på sig, inte att du har åsikten?

Jag har nog aldrig sett  - eller åtminstone inte reagerat över - någon av mina kvinnliga kollegor utan bh men om hon kan sköta de arbetsuppgifter hon har så förstår jag inte hur hennes eventuella behålöshet skulle inverka på min respekt för henne.

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • stor grön drake

Min åsikt om kvinnor utan Bh...

är brösten välformade och rätt placerade (enligt min åsikt om vad som är snyggt) så blir jag lite svartsjuk. Anser dock att det är opassande att gå till arbetet iklädd kläder som visar att man är utan BH, precis som jag skulle tycka det var oppassande att en man hade byxor som visade att han inte bar kalsonger (exempel)

är brösten hängiga så tycker jag lite synd om personen, för det är oftast obekvämt, och de flesta jag diskuterat med menar att när de haft BH har det varit ännu obekvämare. Samtidigt som de drömt om att hitta den perfekta BHn som skulle vara både bekväm och ge snygg form, men samtidigt vara överkomlig i pris så man kan befoga att använda den i vardagen. (ja, jag har diskuterat bh-löshet med ett antal personer, tänker inte gå in på under vilka former)

Själv kan jag inte gå utan BH, jag får ont väldigt snabbt. Skulle gärna kunna ha sladdertanterna fria i den värmebölja vi haft senaste veckan, men men (fick mina hängbröst som 14-15 åring, så inte pga graviditet/övervikt/annat)

Om det är snyggt/osnyggt beror mycket på klädesplagget. Att större sladderbröst sällan ser bra ut i kläder beror på att de hamnar på fel ställe i dem, oftast under bystlinjen på plagget och då blir hela plagget oformligt och osmickrande.

• Isnogood

"Släpar in soffan, sätter mig tillrätta iklädd shorts o linne (japp endast, varken bh el trosor..) o läser med spänning"

Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Anonym (lillasvarta)
    TyrionLannister skrev 2010-07-21 17:43:31 följande:
    Går det att se "genom kläderna" om en kvinna har BH på eller ej alltså?
    Beror på kläderna förstås, men om det är tunna åtsmitande kläder så syns det ju jättetydligt.

Håller i övrigt med den här ovan som skrev att snyggt/slampigt beror på kläderna i övrigt, och att det finns många fesklänningar som gör sig bäst utan bh, helt rätt.

Vad GLAD jag blir av att höra att ni män inte tappar respekten för kvinnor som går utan bh, eller klär sig på ett sätt som visar deras kroppar. Jag skulle aldrig få för mig att gå utan bh på jobbet, men jag har tajta tröjor på mig ibland och det har jag fått en del retsamma kommentarer för. Av män. Vi är inte så många tjejer på jobbet, men en av dem har en rätt stor hylla, och den kommenteras friskt bland killarna. På ett sätt som gör att man får intryck av att killarna inte tycker att hennes arbetsinsats är så mycket att hurra för, men "hon har ju stora boobs och hon är väldigt snygg, så hon är ju trevlig att jobba med i alla fall"... Jag hade definitivt inte känt mig nöjd om jag haft den stämpeln på jobbet, men nu har jag ju inte alls speciellt mycket att komma med rent bystmässigt (vilket det också kommenterats på), så....

Ska kanske förtydliga också att även om jag i den andra tråden kläckt ur mig att jag kan tycka det ser stillöst ut med bh-lösa kvinnor, så skulle det förstås aldrig vara något jag pratade högt om.
Svar på tråden BH-lösa kvinnor - sexigt eller smaklöst?