• Anonym (korkad!)

Bostadsbidrag??

Jag får bostadsbidrag, men skall flytta i slutet på nästa månad (ihop med min man).
    Hur blir det då? jag betalar ju sista hyran nu den här månaden, får jag sista bostadsbidraget nu också? eller är det i efterskott så jag får nästa månad med??

jag har noll koll och försökt googla men fattar noll, snäll hjälp en stackars dum blondin!

• Svar på tråden Bostadsbidrag??
  • Anonym (korkad!)

Ingen??

• Ekrlsn

du får väl bostadsbidrag för kommande månad? så om du inte har hyra att betala nästa borde du inte få. men om du e sen på att anmäla det kan du få och sen få betala tillbaka

• Anonym (korkad!)
    Ekrlsn skrev 2010-07-21 12:06:19 följande:
    du får väl bostadsbidrag för kommande månad? så om du inte har hyra att betala nästa borde du inte få. men om du e sen på att anmäla det kan du få och sen få betala tillbaka
    ja men det är ju det jag undrar över, om det är i förskott eller efterskott man får bostadsbidrag........
  • Ekrlsn

eftersom ditt årliga besked ändras pga att du flyttar så kan jag tänka mig att du inte får eller får och ska betala tillbaka. men har du rätt till bostadsbidrag i nya hemmet?

• Shasti

Nuvarande månad är sista bostadsbidraget. Fr o m den månaden du blir sambo räknas det om.

• Anonym (korkad!)
    Shasti skrev 2010-07-21 12:43:01 följande:
    Nuvarande månad är sista bostadsbidraget. Fr o m den månaden du blir sambo räknas det om.
    ja, men jag blir ju inte sambo förns den 1 septemeber? Jag kommer ju bo kvar hela augusti i min nuvarander lägenhet.
  • sonen08

man får ju bostadsbidrag i förskott eller retoraktivt fick ja de. Men ska man inte medela FK om att man flyttar för du  får ju inte samma bostadsbidrag för den nya lägenheten.. eftersom ni är 2 då

• Anonym (korkad!)
    sonen08 skrev 2010-07-21 12:45:57 följande:
    man får ju bostadsbidrag i förskott eller retoraktivt fick ja de. Men ska man inte medela FK om att man flyttar för du  får ju inte samma bostadsbidrag för den nya lägenheten.. eftersom ni är 2 då
    vi kommer inte behöva bostadsbidrag alls när vi flyttar ihop, men på många ställen där jag läser så står det att man får det i efterskott?
  • Ekrlsn

du får bara i efterskott om dom har räknat fel. erftersom (fortfarande) ditt årliga ändras så kan det bli felräkningar.

• Shasti
    Anonym (korkad!) skrev 2010-07-21 12:45:22 följande:
    ja, men jag blir ju inte sambo förns den 1 septemeber? Jag kommer ju bo kvar hela augusti i min nuvarander lägenhet.
    Det har ingen betydelse. Den sista hyran är det sista bidraget.
Svar på tråden Bostadsbidrag??