Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Vad är ok för dig att diskutera?

Om någon frågar dig om ditt sexliv, din förlossning, amning, flaskmatning, ekonomi... Vad är ok för dig att svara på och vad tar du själv upp?

• Svar på tråden Vad är ok för dig att diskutera?
  • Här och nu
    artax skrev 2010-07-21 13:55:45 följande:
    Jag tycker inte om att prata om vårt sexliv, det är vårt eget! Vänner pratar vitt och brett om sina, hur ofta dom gör det vart dom gör det hur dom gör det hur utrustade deras snubbar är.. jag säger inte ett knyst. Om dom frågar kan jag ibland säga något men det är för att min sambo sagt till mig att göra det för han känner som att dom skryter och om jag inte gör samma sak tror dom att jag inte är nöjd.. ;)

Förlossning inga problem..

Ekonomi har ingen annan med att göra heller.. folk frågar vad min sambo tjänar osv.. det ska väl inte dom bry sig om? :S Om dom frågar typ vad ligger er elräkning på säger jag ju det men när dom frågar vad vi har i lån så säger jag ogärna det.. 
    Så du kan berätta hur mycket du blödde osv vid en förlossning?
  • Här och nu

Beror helt på inställning o tonfall hos samtalspartnern.

• Här och nu
    Glass skrev 2010-07-21 22:22:33 följande:

Åh, jag bloggade lite om detta för ett tag sedan.
    Folk säger att det inte at deras ensak eller att de inte har med det att göra, men vad sjutton får man fråga om egentligen? Det blir jubara ytligt tjafs och förresten är det som är känsligt för vissa inte det för andra.

Jag kan prata om allt med de flesta människor. Tycker att det är skoj med lite intressantare ämnen än de vanliga

Du får helt enkelt respektera att vi vill ha vissa saker för oss själv eller så beror det på att de som frågar har ett snokande tonfall.
Svar på tråden Vad är ok för dig att diskutera?