Vad är ok för dig att diskutera?
Om någon frågar dig om ditt sexliv, din förlossning, amning, flaskmatning, ekonomi... Vad är ok för dig att svara på och vad tar du själv upp?
Om någon frågar dig om ditt sexliv, din förlossning, amning, flaskmatning, ekonomi... Vad är ok för dig att svara på och vad tar du själv upp?
Jag tycker inte om att prata om vårt sexliv, det är vårt eget! Vänner pratar vitt och brett om sina, hur ofta dom gör det vart dom gör det hur dom gör det hur utrustade deras snubbar är.. jag säger inte ett knyst. Om dom frågar kan jag ibland säga något men det är för att min sambo sagt till mig att göra det för han känner som att dom skryter och om jag inte gör samma sak tror dom att jag inte är nöjd.. ;)
Förlossning inga problem..
Ekonomi har ingen annan med att göra heller.. folk frågar vad min sambo tjänar osv.. det ska väl inte dom bry sig om? :S Om dom frågar typ vad ligger er elräkning på säger jag ju det men när dom frågar vad vi har i lån så säger jag ogärna det..
Det mesta är OK att diskutera, men vissa saker bara på ett allmän plan. Det är snarare HUR diskussionen är/blir som gör att det inte alltid känns OK, inte ämnet i sig.
Det beror ju på vad vi har för relation - och för all del kan man ju vara mer eller mindre detaljrik.
Mitt eget sexliv kan jag prata om men eftersom det sedan 20 år är i stort sett identiskt med makens sexliv och han inte alls är intresserad av att berätta om det så låter jag oftast bli och pratar mer i allmänna termer (mer "jag gillar" än "jag gör" om du förstår vad jag menar).
Ekonomin är problematisk emellanåt, jag jobbade med en sköterska som tjänade betydligt mindre än vad jag gjorde och som sa att hon blev förnedrad när jag berättade vad jag köpt till sonen i födelsedagspresent (Chelsea-matchtröja) och dessutom hade jag mage att tycka det var både prisvärt och snabb leverans! Efter det är jag försiktigare.
Beror helt på inställning o tonfall hos samtalspartnern.
Beror på vem jag pratar med.
Vad gäller graviditet coh förlossning kan jag prata om typ allt med vemsomhelst, Ekonomin (min) likaså, däremot bruakr jag inte prata om min sambos ekonomi. Sexlivet med min sambo pratar jag bara med personer jag litar på. Men i det stora hela är jag väldigt öppen om det mesta.