Inlägg från: Miss Cee |Visa alla inlägg
  • Miss Cee

Vad är ok för dig att diskutera?

Här och nu skrev 2010-07-21 13:46:44 följande:
    Om någon frågar dig om ditt sexliv, din förlossning, amning, flaskmatning, ekonomi... Vad är ok för dig att svara på och vad tar du själv upp?
    Sexliv = beror på vem som frågar. Mina närmaste kan jag berätta rätt mycket för, till andra skulle jag väl svar mer i allmänna ordalag.

Förlossing = Jag kan diskutera allt som inte handlar specifikt om min kropp. Tex tänker jag inte någonsin tala om för någon huruvida jag sprack eller inte. Har släktingar som glatt berättat för mig att deras dotter sprack si och så mycket, vilket jag inte frågat om alls, och absolut inte ville veta....
    Men att det var en "Vanlig" förlossning, att den gick bra, vad jag hade för bedövning etc pratar jag om.

Amning/flaskmatning = jag har fått en del frågor eftersom vi ger flaska. Jag säger som det är att sonen inte ville och att vi därför inte hade så mycket alternativ. Sen signalerar jag rätt bestämt att det här ämnet inte är något de vill ifrågasätta mig på. Jag hade bitit huvudet av dem om de börjat ifrågasätta.

Ekonomin = Svårt. Jag har inga problem med att säga vad vi betala i hyra, men undviker helst att diskutera vad vi fick för lägenheten vi sålde, vad vi har i lön etc.
Svar på tråden Vad är ok för dig att diskutera?