Inlägg från: m med tre stjärnor |Visa alla inlägg
  • m med tre stjärnor

Min son vill ha märkeskläder. Var köper ni kläder till era 9-åringar?

1. Var köper ni kläder till era barn?
    **hm, sportaffärer, tradera men även en hel del på små butiker och på nätet

2. Är det ett storstadsfenomen som kommit till oss på landet att barnen ska ha märkeskläder - var bor ni som köper märkeskläder typ Billabong, Adidas, Fox, Levis etc ?
    ** mina barn går på en "bonnskola" inne i stan. Där vi bodde förrut, i liten stad, var det mycket mer hets på kläer än vad det är här i större stad iaf topp 10 i sverige och vi bor hyfsat centralt. Men det är mr bohemisk stil här. Nu börjar den äldsta i trean och de går i F-3 klasser så det kanske spelar in, det blir nog värre i fyran sen.

3. Vilka märken köper ni till era barn?
    **de har gant, peak performanc§e, molo, katvig, jackpot, munymo men även mycket hm och lindex. Gangstar köpte jag nog senast...

4. Hur mycket tycker du en t-shirt får kosta till en 9-åring? ( Såg en för 500kr -  är det många som köper sådana till sina barn?).
    **är det en väldigt het önskan så visst kan jag tänka mig det men då måste önskan komma från henne och hon måste inse att det inte blir något annat då...

Svar på tråden Min son vill ha märkeskläder. Var köper ni kläder till era 9-åringar?