Min son vill ha märkeskläder. Var köper ni kläder till era 9-åringar?
min lilla unge har inte "ploppat" ut än men jag kan ju svara utefter vad jag tänker.
Jag skulle inte köpa en t-shirt för 500 kr ens till mig själv tror jag. Det skulle få vara en väldans fin tröja med bra kvalite och lång livslängd isf. Jag tycker att byxor är för dyra när de kostar 500 kr ( det sitter kvar efter att jag fick studiemedel på gymnasiet och bara fick 1050 kr i månaden. Halva månadssumman på ett par byxor? =) nej det går inte.)
När det gäller kläder till barn så är det ju bra om de är bra kvalite och de är slitstarka då de leker och har sig. ibland så innebär ju bra märke - bra kvalite. Då kan det vara värt lite extra pengar men samtidigt får man ju se till plaggets livslängd storleksmässigt också. Om ungen växer ur det snabbt så är det ju inte så kul att lägga ut massa pengar på det. Det är väl den avvägningen man får göra själv. Sen får man självklart se till sin personliga ekonomi.
Vad gäller märkes"hysterin" så tycker jag det känns viktigt att man lär barn att inte döma en person på kläderna.
För att svara på frågorna så skulle jag inte lägga 500 kr på en t-shirt, jag köper inte märkeskläder då jag är för snål =) Jag vet inte vad priserna för barnkläder ligger på så det är svårt att svara en exakt summa men kanske ca 150 kr som någon annan skrev. beror som sagt på kvalite och livslängd...