Inlägg från: Lillsnufflan |Visa alla inlägg
  • Lillsnufflan

Min son vill ha märkeskläder. Var köper ni kläder till era 9-åringar?

1. Oftast Lindex, men ibland H&M, KappAhl, Åhléns, JC eller Intersport (mest gympakläder då iofs).

2. Adidas köper jag ju ibland. Bland annat sonens gympashorts är av detta märke men jag skulle nog inte klassa det som märkeskläder. Shortsen kostade 149:-, det är ju inte direkt dyrare än på Lindex t.ex. Det samma gäller t.ex. sonens Nikeskor han har på gympan. De kostade 299:- och det kostar ju dojjorna på SkoKanonen också. Jag bor i en mindre stad i Mälardalsregionen.

3. Jag köper de stora klädkedjornas (typ Lindex och KappAhl) märken och ibland Adidas eller Nike på skor och gympakläder.

4. Jag skulle nog i allmänhet inte ge mer än 149:-. Kanske 199:- om sonen verkligen fastnade för något speciellt. Han är väldigt bestämd med vad han tar på sig och inte så jag ger hellre några kronor extra på något jag vet att han verkligen kommer att ha på sig (men jag skulle ALDRIG ge 500 .

Jag kanske är bortskämd, vad vet jag, men min son har aldrig tjatat om att han ska ha något speciellt märke och jag har inte hört att hans kompisar gör det heller. De flesta av barnen i skolan verkar ha samma H&M-tröjor. Däremot kan jag lägga rätt mycket kläder på en bra vinterjacka eller ett regnställ till min son eftersom han kan leka rätt våldsamt på rasterna och det tenderar att gå hål på kläderna efter en vecka annars. Men då rör det sig om kanske 700:- på en vinterjacka, jag köper ju inte Canada Goose direkt.

Svar på tråden Min son vill ha märkeskläder. Var köper ni kläder till era 9-åringar?